Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Holvoet in Hulste

Winkels in Provincie West vlaanderen
Bookmark and Share

Berichtdoor valerietje » ma dec 15, 2008 9:19 pm

NielsVV schreef:Ze doen nu ook mee met de garnalen, hebben enkele soorten zitten waaronder cr en vuurtjes. Ook hebben ze nu een (klein) gamma van dennerle.

alle garnalen lagen vorige week maandag dood :roll: in de plaats dat die ze dan wegdoen maar nee die bakjes bleven daar gewoon hangen. Goede reclame zou ik zeggen

Dan moet je echt eens gaan zien naar het cafetaria, er staan daar 5 of 6 bakken van een 2m, als je een algenbak wil moet je daar eens raad gaan vragen. Er zwemt hier en daar nog een vis. Ik kon het niet laten en heb een mail gestuurd ernaar, en ze hebben gezegd dat die in het kort onder handen genomen worden. Ben benieuwd? Vandaag zijn we er niet geraakt (maandag = cafetariadag :D)
valerietje
Newbie

Berichtdoor valerietje » ma dec 15, 2008 9:22 pm

voor plantjes kan je hier wel bij iemand terecht, ik onder ander kort mijn planten de woensdag in, als je kan dan mag je na overeenkomst er altijd achter komen.
Voor planten zou ik naar poisson d'or gaan, dat is de beste zaak die ik ken. Neon roeselare ook maar ik vind ze wat duur.
(een nieuwe die bij holvoet werkt maakt zelfs reclame voor poisson d'or :lol: )
valerietje
Newbie

Re: Holvoet Hulste

Berichtdoor LiBaMo » za jul 02, 2011 2:13 pm

Ikzelf woon in kuurne en is dus aan de deur maar ga er zeker niet voor vissen en planten gaan.

heb er vissen gekocht in het begin omdat ik ook niet beter wist maar die bleven niet zolang in leven en de uitleg erbij, pffff, zo blijf je maar een beginner daar.
de een spreekt dan de ander tegen aangezien ze daar eens afwisselen af en toe.
stak zo neons in mijn bak en twee dagen later hadden ze de witte stip. wist wat te nemen om ze te genezen via forum hier en de site van sera maar de uitleg die ik daar vroeg ivm de medicatie klopte niet met de bijsluiter dusja. als ik vroeg van de garantie van de vissen kwamen ze af dat het mijn schuld was van kruiswaterbesmetting terwijl ik hun uitleg volgde, geen andere vis zoals mijn barbelen had er geen alst van dusja, snel conclusie kunnen nemen.

ik ga naar een andere grootspeciaalzaak, nl poisson d'or en daar weten ze er tenminste iets van, komt hoofdzakelijk omdat ze zich maar concentreren op vissen ook hé :)

ga er alleen om materiaal als ik iets dringends heb en verder niets aan toe te voegen :)
Naakte Tank 100*30*40

2 Scalaires Platines
2 Corydores Panda
4 Ancistrus Temincki
1 L102 snowball pleco
6 Hemigramus Pulcher
2 Albino Macrotocinclus affinis
1 botia lohachata
1 botia stratia
4 pelvicachromis pulcher (kersenbuikje)
LiBaMo
Newbie

Aquarium type: Rio 300 gezelschapsbak

Re: Holvoet in Hulste

Berichtdoor Antal » wo jan 18, 2012 10:16 pm

Ben er eens gewoon geweest op een zondagmiddag.
Daar een starterkitje gezien van 20l met filter enzo, je kent dat wel ;-)
Meteen ook een 6 tal Shubunkin meegedaan :lol:

Eenmaal thuis gekomen alles snel geinstaleerd, water erin en de visjes erbij :D

Tot een 3 tal dagen erna natuurlijk...
Nitriet in de bak tot het zicht maar enkele cm's bedroeg :(
Dan beginnen zoeken op internet naar oorzaak en oplossingen (en zo hier beland 8) ).
Terug geweest en volgens de verkoper zou ik best wat filterbacterien toevoegen.
Heb ik dus gedaan, maar dit hielp echt niet natuurlijk.
Nogmaals terug geweest en probleem uitgelegd, kon geen probleem zijn, ik moest er enkel clearwater van Tetra aan toevoegen en misschien Bactozym pilletjes ook.
Heb zo een 5 tal liter productjes in men bakje gekieperd, maar hielp totaal niets.
Allemaal op aanraden van de verkoper natuurlijk :wink: zou na enkele dagen opgelost zijn.

Ondertussen de visjes bij een vriend kunnen onderbrengen en nu bezig de bak aan het inlopen zoals het hoort :D Ben benieuwd naar het eindresultaat (zit nu net aan nitrietpiek).

Ik vond echt wel dat ze mochten verteld hebben over de inloopperiode enzo.
Misschien schrikt dit mensen wel af, maar ik zou zeker tevreden terug geweest zijn!
Nu gaan ze mij daar nooit meer terug zien :wink:
Antal
Newbie

Aquarium type: 20L

Berichtdoor Manacapuru » zo maart 18, 2012 9:33 pm

Ik persoonlijk word misselijk van deze zaak. Ik ben er vorig weekend nog eens langs geweest om wat prijzen te vergelijken, maar lang ben ik er niet gebleven.

Vooraleerst is de winkel zelf een half doolhof. Alles staat zodanig op elkaar gepakt en is ingericht via smalle gangetjes dat het geheel meer aan catacomben doet denken dan een dierenspeciaal zaak. Het type vraag en antwoord die je onherroepelijk aanhoort eens je de aquarium afdeling gevonden hebt is ook dikwijls om er je tenen over te krullen. Het assortiment vis is goedkoop maar het gaat ook meestal om goedkopere, kleinere dieren. De meeste bakken stonden er redelijk in orde bij. De planten zagen er echter iets minder fris uit.

Ik had eigenlijk het meest vanal compassie met de verkoper die de mensen daar te woord moeten staan, het moet geen plezante job zijn. Het 'finding nemo' syndroom is hier nooit veraf.
ZA streekaquarium 150x55x65 : viewtopic.php?f=28&t=14915
Manacapuru
Moderator

Aquarium type: Zuid-Amerikaans

holvoet hulste

Berichtdoor djenze » ma apr 29, 2013 9:12 pm

ooit nog plattys gekocht daar,

resultaat na 2 weken witte stip en helft van de vissen RIP
daarna terug geweest en gaan klagen, zegt de verkoper, ja da kan zijn we wisten dat ze ziek waren maja tis den tijd van het jaar. Gast verkoop ze dan niet!!!
waardebon gekregen, allemaal planten en eten gekocht.
weken later nog eens gaan kijken en alle bakken waar helemaal uitgekuist en veranderd minder vissen op elkaar.
nu nog altijd zo veel veranderd maar ben nog altijd zeer sceptisch...
djenze
Newbie

Aquarium type: gezelschap

Re: holvoet hulste

Berichtdoor Jurgen » vr mei 03, 2013 10:04 am

Poisson 'd or in Estaimpuis...
Daar vindt je zo goed als alles :)
Jurgen
Hardened

Aquarium type: Plantenbak

Berichtdoor Matthiiass » zo mei 26, 2013 7:40 pm

Desondanks de vele negatieve commentaren, toch eens met de vriendin richting Holvoet in Hulste getrokken.
Enkele dode vissen gezien, maar zo erg als ik hier soms lees vond ik het nu ook weer niet.

Er zijn natuurlijk veel betere aquariumzaken, maar in het algemeen vond ik dit toch niet zó negatief als je hier leest.
Matthiiass
Regular

Aquarium type: Juwel Rio 180

Berichtdoor derruf » zo jun 23, 2013 9:37 pm

ik werk sedert begin 2011 aan de aquarium en vijverafdeling daar en idd heb daar al veel gezien en meegemaakt.
nu sedert ik daar werk heb ik alle aquariums onder handen genomen want als echte aquariaan was het niet om aan te zien.ook de controlesheats waar de vissen nu van komen(adc nederland en colors israel) neem ik nauw onder controle.zieke vissen gaan onmiddellijk in quarontaine of gaan terug naar leverancier.ook wat ik hier kwijt wil is dat als je een aquarium koopt,zowel koud en zeker warmwater is de inloopperiode hiervan.14 dagen is een minimum dat wij aanraden.u kan idd onmiddellijk vissen verkrijgen maar dan op eigen risico.ook belangrijk is het gebruik van de juiste producten.we hebben een ruim aanbod aan medicatie en bacterien,dit wil niet zeggen dat je ze allemaal moet proberen wat ik veel tegenkom.ten eerste zijn de bacterien belangrijk voor de opstart en een product die uw leidingswater visvriendelijk maakt. indien u vragen geeft of klachten mag u me hier op contacteren of me persoonlijk bij holvoet nv over aanspreken.
mvg .
derruf
Newbie

Aquarium type: monsterfishkeeper

Berichtdoor pietersbram » ma aug 19, 2013 10:01 pm

Mijn volledige aquarium: stenen, planten, beeldjes, vissen, voer en testkitjes komen uit Holvoet nv.
Ik ondervind hier geen enkel probleem mee, wanneer je de raad van de verkopers goed opvolgt en wat gezond verstand gebruikt kan je hier geen problemen mee hebben.
Met de dieren en planten is zeker niets mis.
pietersbram
Newbie

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Berichtdoor Koene » za aug 02, 2014 9:47 am

hier inderdaad zeker geen planten kopen, die gaan allemaal kapot.

De eerste 2 weken groeien ze mooi en daarna sterven ze volledig af

de vissen zien er ook niet gezond uit
Koene
Newbie

Aquarium type: juwel

Berichtdoor Matt1118 » zo aug 03, 2014 10:09 pm

Planten die je in zulke zaken koopt zijn meestal in hun emmerse vorm te koop. Het is dan niet abnormaal dat ze het moeilijk doen in het begin. Hangt wat af van soort tot soort, de verlichting boven je bak en de voeding die je geeft.
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Berichtdoor cathy69 » di apr 28, 2015 1:17 am

wij zijn nu al 2x geweest en toch een deskundige uitleg gekregen,visjes zagen er gezond uit,en de plantjes ook,na enkele weken groeien mijn plantjes uitstekend en doen de visjes het ook heel goed,
min puntjes zijn de aquariums die naast de cafetaria staan,heel onverzorgd,de smalle gangen
voor de rest is het eens leuk om er langst te gaan.
cathy69
Newbie

Aquarium type: juwel 120,1 van 1m 1 van 40 en 1 van 1.50m

Berichtdoor Tauroneo » vr sep 11, 2015 9:53 am

Ik heb zelf echter heel goede ervaringen met Holvoet sinds ik langsging eind augustus 2015.

De verkoper sprak me zelf aan over de inlooptijd van het aquarium, heeft me nog eens goed alle basisregels laten doornemen.

Verder heb ik daar begonnen met 6 guppen (waarvan ik ondertussen met een heleboel kleintjes zit), geen enkele dood. (Behalve dan de opgegeten baby guppen...)

Van mijn Neon vissen zijn er 2 dood, 1 zeker en vast door het filter, de 2de bij het overplaatsen naar het groter aquarium.. En volgens mij dus niet de schuld van de winkel.

Verder is zowel de ruitenkuiser als het garnaaltje gezond en leven ze perfect samen met de andere vissen.
~Courage is the magic that turns dreams into reality~
Tauroneo
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor kilianosandy » vr dec 30, 2016 7:13 pm

vandaag nog geweest,verzorgde winkel,en geen dode vissen gezien,nu een heel mooie wateraqua met super mooie planten
kilianosandy
Newbie

Aquarium type: aquatlantis

Vorige

Keer terug naar West vlaanderen