Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Co2 continutest

Hier kan je alles kwijt i.v.m. de techniek. Onderwerpen die je in bovenstaande topic's niet kan plaatsen vinden hier hun plaats.
Bookmark and Share

Co2 continutest

Berichtdoor brucew » vr jul 25, 2014 6:22 pm

Weet er iemand een goede continutest? Ik ga binnenkort beginnen met co2 en ik weet nog niet goed hoeveel er moet worden toegevoegd. Moet je de goede dossering gewoln ondervinden en proberen en dan aflezen op een continutest of moet je x-aantal bellen/minuut instellen per hoeveelheid liters ofzo?
brucew
Newbie

Aquarium type: Juwel rio 125

Re: Co2 continutest

Berichtdoor Matt1118 » za jul 26, 2014 6:26 am

Die van dennerle vind ik wel goed, elke 4weken moet je wel de vloeistof vervangen.
Bellen per minuut bouw je best op, controleer je continutest tot die mooi groen ziet.
Als het nog tijdens opstart is kan je in ieder geval geen kwaad doen met vissen, maar altijd alles goed opvolgen.
Zo'n continutest heeft ongeveer 2uur vertraging.
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Berichtdoor Xaro » za jul 26, 2014 11:54 am

Ik werk zelf al 1.5 jaar met de test van JBL, en ben daar tevreden over. Testje gaat +/- 6weken mee (alhoewel Jbl spreekt van om de maand hernieuwen, maar dat zal alleen goed zijn voor hunne portemoneé :-)
En dat is meteen goed voor Ph controle ook !
Confucius said : men who sink in womans arms, will soon have arms in womans sink.
Xaro
Regular

Aquarium type: 240l +120l met red Sakura's & waaierhandjes

Berichtdoor Werner Wvl » za jul 26, 2014 1:46 pm

Ik heb IKS controller met nodige uitbriedingen die licht, temp., geleidbaarheid en Ph(co²) regelt. Is zowat het enigste dat ik van techniek nog in gebruik heb van mijn ex zeewater.
Deze is in vergelijking met bovenstaande dan wat meer professioneler en werkt zeer goed. prijs is ook navenant, ik heb het geluk gehad dat ik dit in de tijd voor een appel en een ei op ebay gevonden heb.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor brucew » za jul 26, 2014 6:12 pm

Ok, mijn aquarium draait nu al een jaar en ik wil me nu beginnen focussen op mooie planten en een beetje scapen enzo dus er zitten al vissen in dus moet ik zorgen dat ik niet te veel co2 in het aqua doe voor de vissen.
brucew
Newbie

Aquarium type: Juwel rio 125

Berichtdoor sammyv » ma jun 06, 2016 7:41 pm

is die vloeistof schadelijk want die van mij is losgekomen en leeggelopen in het aquarium?
sammyv
Newbie

Aquarium type: nano

Berichtdoor Xaro » ma jun 06, 2016 7:57 pm

Nee hoor. Heb dat ook al voor gehad. Die kleine zuignapjes van de Jbl test durven het nog al eens laten afweten, en dan gaat dat ding drijven en loopt leeg natuurlijk. Regelmatig eens aandrukken of eventjes schuiven wil wel helpen.
Confucius said : men who sink in womans arms, will soon have arms in womans sink.
Xaro
Regular

Aquarium type: 240l +120l met red Sakura's & waaierhandjes

Keer terug naar Andere