door Wikkes » za jan 02, 2016 10:03 am
ik hou al jaren cory's, wil je ze echt GOED houden, dan doe je dat op zand, er is teveel verschil in grind, sommige is goed, andere is dodelijk, ik neem dat risico niet.
Vuurstaart heeft een aquaium van minstens 150cm nodig, anders niet doen.
Ik weet niet welk aquarium je hebt,n dan zou ik je enkele corydorassen kunnen voorstellen. kwa l-nummers moet je goed oppassen welke je neemt, ze worden van 8 tot +50cm, dus de soort is zeer belangrijk
Barbelen kan wel, weet wel dat het pestkopjes zijn, dus je moet een grotere groep nemen om de "agressitiviteit" te verdelen.
Die 1cm per liter regel is veel te globaal. je moet het gedrag en karakter van de vissen bekijken. ze zeggen wel corydorassen vanaf 6; maar dat is niet goed, je kan beter 15 corydoras habrosus/pygmaus hebben dan 6 aneus. altijd naar een zo groot mogelijke groep streven naar gelang je aquarium.
Beste is dat je hier eens post welk aquarium je hebt met een foto van de inrichting, pas dan kunnen de ervaardere aquarianen je hints en tips geven om een visbestand samen te stellen.
Ik kan u wel zeggen corys + lnummer en een groep barbelen kan je nemen, maar als je een 60L bakje hebt, dan kan dat al helemaal niet.