Aquariaforum.be • Toon onderwerp - minuscuul kleine witte korreltjes

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

minuscuul kleine witte korreltjes

Algemene info m.b.t. de koudwatervissen. Goudvissen, goudwinde, vetje, Shubunkin, komeetstaarten, enz .
Bookmark and Share

minuscuul kleine witte korreltjes

Berichtdoor Fiep » vr jan 16, 2009 5:44 pm

Op mijn waterpest liggen minuscuul kleine witte korreltjes. Wat is dit?
Fiep
Newbie

Berichtdoor Starlight » vr jan 16, 2009 6:00 pm

Eitjes misschien?
Probeer je goudvissen een keer van dichtbij te observeren. Kijk daarbij naar hun kiewdeksels (die stukken die je op en naar ziet gaan als ze ademen). Zie je er eentje zwemmen die allemaal witte stipjes heeft op die kiewdeksels, dan mag je er 100% zeker van zijn dat het een mannetje is, die bovendien ook geslachtsrijp en paarbereid is. Als op een goede dag je vissen plots als gekken achter elkaar aan zwemmen, met plassen water rond het aquarium als gevolg (ja, ook als die dicht is), dan mag je eitjes verwachten. Ze zijn er behoorlijk hevig is (was bij mij toch zo)

xx
Starlight
Hardened

Berichtdoor Fiep » zo jan 18, 2009 7:35 am

Als het eitjes waren zijn ze verdwenen. Opgegeten door mijn veelvraten denk ik. Die zwarte Moor krijgt van die witte stipjes en die is plots een stuk socialer tegenover de andere vissen. Bubba (de bonte) hapte gisteren naar hem omdat hij te dicht bij kwam.
Fiep
Newbie

Berichtdoor Starlight » zo jan 18, 2009 11:05 am

Als ik eraan denk zal ik morgennamiddag een foto posten van mijn vrouwlijke goudvis op een bepaald punt. Toen was het plots bijna elke dag show in de bak, wat op de lange duur ronduit vervelend was. Ze waren zo wild dat ik meer water van de vloer stond op te ruimen dan dat ik kon leren. Heb toen een heleboel eitjes gered, maar wegens slechte 'apparatuur' geen enkel visje kunnen overhouden.
Dat is naar't schijnt ook vrij moeilijk, omdat de jonge goudvisjes heel gevoelig zijn.
Starlight
Hardened

Keer terug naar Koudwatervissen