Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Opstart Red sea max nano

Voor algemene onderwerpen met betrekking tot het zeewater aquarium, welke niet behoren in de andere onderwerpen.
Bookmark and Share

Opstart Red sea max nano

Berichtdoor idainy » za maart 04, 2017 12:30 pm

Ja eindelijk na 2 jaar wikken en wegen en echt een hobby gemaakt te hebben van een zoetwatertank ben ik sinds gisteren begonnen met zoutwater.

Ik heb al redelijk veel research gedaan maar en heb gekozen voor de Red sea max nano tank.
Prachtig stuk om in de woonkamer te hebben en niet te groot om de hobby te starten.
Ik kocht tegelijk ook een 75watt heater en een jbl testkit en levend steen (7KG)

Gisteren ben ik begonnen met alles te installeren en klaar te zetten: skimmer geïnstalleerd, osmose toevoeger gevuld met osmose water, heater, levend steen en het water, volgens de verkoper begon ik best nog niet met levend zand omdat eerst het meeste vuil van het levend steen moest verwerkt worden, hij rade mij ook aan geen extra bacteriën toe te voegen en de bak gewoon langzaam te laten "kweken", dan na 3 weken zand toevoegen dan na 4 weken "kuisploeg" en dan na 4 weken de eerste vis(sen).

Graag had ik jullie mening gekregen aangaande deze opstartcyclus, of ik al dan niet mijn licht al 8 uur op daglicht moet zetten enz. alle tips en tricks zijn welkom.
idainy
Newbie

Aquarium type: Zoetwater 60L

Keer terug naar Algemeen