[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4710: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4712: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4713: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4714: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
 Aquariaforum.be • Toon onderwerp - Overstap naar groter aquarium

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Overstap naar groter aquarium

Plaats hier jouw verhaal i.v.m. de opstart van uw aquarium.
Bookmark and Share

Overstap naar groter aquarium

Berichtdoor Sharona » wo apr 11, 2018 4:04 pm

Hallo!

Ik ben nieuw hier en zit met een aantal vragen
Momenteel heb ik een 60x30x30 bak met 9 japonica's , 3 otocinclus , 1 knabbelvisje , 3 guppen (man) , 7 roodkopzalmpjes en 5 neon tetra's.
Binnenfilter eheim aquaball 60 + upgrade kit.

Nu heb ik voor 100 euro via een bekende een groter aquarium kunnen kopen. 80 x 36 x 51 met een jbl buitenfilter van volgens mij 700 l/h.
Er zitten ook vissen in dit aquarium. Welke weet ik niet precies. Hele kleine maar ook iets grotere (
2 l-nummers algeneters ( nog redelijk klein ) en volgens mij ook 4 corydora's?!

Ik wil het aquarium helemaal schoonmaken en nieuwe bodembedekking erin. Ivm voedingsbodem die er in zit. Wat nieuwe planten erbij.

Die vissen moeten dan dus in het kleine aquarium... kan dit wel voor een aantal weken? Moet ik dan vaker het water verversen ipv wekelijks 20%

Als het nieuwe aquarium helemaal schoon is vul ik hem weer met water. Gewoon 3 weken laten indraaien met wat plantjes erin? Ik heb easy life easy start moet ik dit erin gooien?

Plantjes en hout wil ik uit mijn oude aquarium halen en in het nieuwe aquarium zetten.

Of moet ik het aquarium schoonmaken, hout etc uit oude aquarium niet schoonmaken en erin zetten. Alle plantjes erin. Buitenpomp aanzetten en de oude pomp er bij in zetten.easy life toevoegen. Water uit andere aquarium erbij ( ong 40 liter denk ik ) Visjes erbij en hopen dat ze het redden? De japonica garnaaltjes zijn extra gevoelig toch?

Ik ben bang dat het 54 liter aquarium veel te vol word met die andere vissen erbij

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Sharona
Newbie

Aquarium type:
Keer terug naar Opstart van het aquarium