Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Aquarium niet waterpas. Wat is beter?

Plaats hier jouw verhaal i.v.m. de opstart van uw aquarium.
Bookmark and Share

Aquarium niet waterpas. Wat is beter?

Berichtdoor Zeeblauw » do jul 12, 2018 12:26 pm

Beste leden, wie weet raad?

Een paar dagen geleden kwam ik erachter dat mijn aquarium niet waterpas staat :P Dit viel in eerste instantie niet op, omdat hij horizontaal wel goed waterpas is. Van achter naar voor (90cm) is er een verschil van 12mm! Hierdoor is de waterdruk op de voorruit dus hoger. Het betreft een Juwel Trigon 190.

Oke, nu komt het. Ik herinnerde me inderdaad ineens weer dat die vloer daar scheef is...
Dat was 7 jaar geleden, toen ik hier kwam wonen, ook al zo, maar zonder aquarium is dat niet zo'n punt :D

Alleen wat is nu de beste oplossing? Want ik heb een aantal artikelen hierover gelezen, en sommige mensen zeggen dat het ophogen van het meubel de beste optie is (opvullen onder de pootjes). Anderen zeggen echter weer dat je dat niet moet doen, omdat het meubel hierdoor zou vervormen...

Zelf lijkt een verschil van 12mm op 90cm me sowieso onacceptabel, en voel toch nog het meest voor het ophogen van de pootjes onder het meubel d.m.v. plaatjes triplex..
Dit meubel heeft 6 pootjes: 3 voor, 1 extra in het midden, en twee achter. Als de dikte van de schijfjes zodanig is, dat deze goed onder de pootjes klemmen, en de bak hiermee waterpas staat, dan hoef ik me geen zorgen te maken over verschillen in spanning toch? En het lijkt me, dat als een pak niet waterpas staat, er sowieso óók spanning op het meubel komt te staan, want dan helt het gewicht ook naar de voorste pootjes. Wie heeft hier ervaring mee?

Bedankt!
Zeeblauw
Newbie

Aquarium type: Juwel Trigon 190

Re: Aquarium niet waterpas. Wat is beter?

Berichtdoor eltwee » do jul 12, 2018 10:34 pm

Volgens de wet van pascal is er buiten het esthetisch oogpunt geen enkel probleem om je aquarium zo te laten staan.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Keer terug naar Opstart van het aquarium