Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Grote problemen CO2 + nieuw vissenbestand

Hier kan je alles kwijt wat je in de andere categorieën niet terugvindt.
Bookmark and Share

Grote problemen CO2 + nieuw vissenbestand

Berichtdoor oliware » di apr 03, 2018 3:36 pm

Verleden week 3/4 van mijn vissenbestand dood door CO2 vergiftiging (waaronder 5 prachtige scalares)

Mijn PH stond op 5.18

Zelfs nu geeft mijn computertje JBL een PH van 6.85 aan, nochtans wordt er zogezegd geen CO2 doorgelaten, maar de infuser met balletjes zit duidelijk CO2 in. Voor de zekerheid heb ik de fles nu maar minimaal opengedraaid en het alarm nu ook op auditief gezet.

Vraag hierover:

-is die JBL dan kapot ? Heb jij enkel dat computertje te bestellen ? Of kan ik iets anders doen?

Kortom, ik moet een nieuw vissenbestand hebben en ik ben aan het denken voor discussen:

1. wat heb ik hier nog voor nodig ? Veel waterwissels denk ik.

2. Temperatuur op 28-29 ?

3. PH zit ik normaal onder de 7, ik heb regenwater, leidingwater is hier schandalig hard (Vilvoorde)

4. Huidige vissen kunnen er bij : 3 prachtige ancistrussen, 5-tal flameus, corydora aeneus & panda, Kersenbuiken, 5-tal kardinalen (had er dik 40)

5. iets aan filter veranderen ? bio met 1 compartiment blauwe matten ik verschillende groottes, 1 met siporax, 1 met lava (2 laatste bijna 4 jaar actief)

6. Kan ik nog iets van planten hebben?

7. Nog iets anders waar ik niet aan denk ?
oliware
Newbie

Aquarium type: opstartbak 60*30*30 + L 250*70*70+70*70*50

Re: Grote problemen CO2 + nieuw vissenbestand

Berichtdoor Werner Wvl » di apr 03, 2018 5:50 pm

mijn eerste gedacht test ph met een druppel test om te zien of comp idd juist is, werkt die computer met een Ph sonde? zoja ijken om te zien of deze niet defect is. veel waterwissel is idd een goed idee maar niet te abrupt ph veranderen, is ook niet goed voor vissen.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Keer terug naar Babbelbox