Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Opstart aquarium Juwel Rio 400

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

Opstart aquarium Juwel Rio 400

Berichtdoor Nico F » ma apr 28, 2014 7:49 pm

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw met aquariums maar kocht overlaatst een kleine aquarium voor de kinderen met een paar visjes . Zoals velen maakte ik met de kleine aquarium de grote fout om de aquarium te vullen met water, steentjes, paar plantjes, een productje en Boem de vissen erin. Met gevolg dat een paar dagen later de helft al dood was :( . Nu een paar weken later is alles ok met het klein aquarium en vind dit zo een prachtig ding dat ik er al verslaafd aan ben dus heb nu een een Juwel Rio 400 gekocht. Deze heb ik dit weekend gevuld met steentjes, plantjes, hout, ........... .
Steentjes zijn 1 a 2 mm grote ( deze heb ik 4x gewassen ) , Ik heb er ook 2 grote hout blokken in gedaan die ik kocht in een aquarium zaak ( hebben 2 dagen liggen weeken in een bad plus heb die grondig gereinigd ) en heb een aantal planten al ingeplaatst namelijk (AlternantheraRosaefolia,AmmaniaGrasilis,Cabombacaroliana,CabombaPiauhyensis,Eleocharis viviparia,Eleodea Densa,ustralis stellata,Hydrocotyle sibthorpioides,Vescicularia dubyana,Monosolenium ).
Heb het aquarium gevuld met ongever 1/2 regenwater en 1/2 leidingwater.
Nu mijn eerste vraag, als ik kijk naar dit aquarium is het water beetje troeble en drijft er aan het wateroppervlak precies fijne witte stof deeltjes. Is dit Normaal bij de opstart van een nieuw aquarium of zag ik iets over het hoofd? En als tweede vraag, ik heb een beetje zitten googlen en de ene zegt dat je best 2 weken wacht met vissen erin te plaatsen , de andere 3 weken, dan nog anderen 4 weken. Dus Hoe lang wacht ik best met er visjes in te steken en welke waterwaarden zou ik moeten hebben dan? ben van plan om een test set te kopen om mijn water waarden te testen.