Inloggen/Registreren

Zoeken Help

HELP! Teveel vloeibare meststof ?

Hier kunnen jullie ervaringen neerpennen over bepaalde technieken en voeding voor een mooie plantengroei.
Bookmark and Share

HELP! Teveel vloeibare meststof ?

Berichtdoor GodEmperor » do maart 30, 2017 5:36 pm

Hallo allemaal !
Ik ben een klein beetje in paniek. Ik gebruik de vloeibare plantenvoeding JBL Ferropol 24 https://www.aquastorexl.nl/jbl-ferropol-24-10ml.html?id=29831358&gclid=Cj0KEQjw2fLGBRDopP-vg7PLgvsBEiQAUOnIXPbJHcgYLVLW3Mm_F1RoeLY72ZM1J8Yn1BvyJd4NSuEaAiqH8P8HAQ
in mijn aquarium van 40L met enkele garnaaltjes en 4 vissen. Na veel te hebben gelezen over het gebruik van een voedingsbodem leek deze vloeibare meststof mij beter aangezien ik niet zoveel planten heb en er anders meer kans is op algen.

Maar dit heeft weinig te maken met mijn probleem. Het probleem is namelijk dat ik daarnet de dagelijkse druppel wou toevoegen maar het flesje deed wat moeilijk en voor ik het wist spoot er een kleine straal meststof uit. De verpakking zegt 1 druppel elke 24h per 50L. Nu vrees ik echter dat ik er een voorraad voor hele week heb ingespoten ..
Is dit schadelijk voor mijn planten/vissen of garnalen? Ik heb meteen daarna een beker gevuld met vers water en deze erin gedaan om er zeker van te zijn dat er geen zware concentratie van deze meststoffen zou ronddwalen.
Is er iets dat ik zeker moet doen of gaat dit geen probleem zijn? Indien dit niet schadelijk is , kan ik dan best een dag of 2 wachten met nieuwe meststof toe te voegen of is dit niet nodig ?

Alvast bedankt voor jullie tijd!
GodEmperor
Newbie

Aquarium type: Kleine aquarium met enkele vissen en garnalen

Re: HELP! Teveel vloeibare meststof ?

Berichtdoor Matt1118 » do maart 30, 2017 7:47 pm

kan geen kwaad.
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Re: HELP! Teveel vloeibare meststof ?

Berichtdoor GodEmperor » vr maart 31, 2017 12:33 am