Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Wat met de kleintjes????

Dit is de plaats wanneer je een vraag hebt over deze groep. (Poecilia, Characodon, Xiphophorus, Alfaro, Brachyrhaphis, ...)
Bookmark and Share

Wat met de kleintjes????

Berichtdoor Waterlily » di apr 07, 2009 11:03 pm

Hallo!

Ik ben een weekje weggeweest en mijn ouders moesten op m'n visjes passen... Thuisgekomen merk ik 4 kleine platy's op! Nu enige vragen...
1) hoe snel groeien die diertjes?
2) wat doen jullie met die kleintjes? Apart zetten/in aquarium laten? En waar kunnen ze terecht als je aquarium overbevolkt raak?? :?
3) ik heb een groter aquarium besteld (80-40-35) voor mijn 4 platy's, 1 algeneter, 3 kardinaaltetra's ...en 1 gup die in afzondering zit. Deze laatste valt de anderen lastig, omdat hij wil paren. Ik zou 'm in de grotere bak wel 2 vrouwtjes willen geven, maar dan gaan die weer zo snel paren, niet? Wat zouden jullie met die ene gup doen?

Bedankt!
Waterlily
Newbie

Berichtdoor sTefaniA » za apr 11, 2009 12:10 am

hoe snel ze groeien hangt af van hoeveel ze eten, hoe groot de bak is, ...
maar ga er maar vanuit dat ze snel groeien hoor
je kan kiezen of je ze apart zet of in het aquarium, sommige zullen opgegeten worden, of geen enkele of allemaal
normaal overleven de sterksten
als je aquarium overbevolkt raakt kan je ze naar de winkel doen, aan mensen geven, ... maar je geraakt ze soms niet kwijt dus kan je best voorzorgen nemen
bv een vis die graag kleintjes lust, dwergcichlide bv
hangt er natuurlijk vanaf hoe groot je bak is en wat je bestand is
maar aan je uitleg te zien kan er mss wel een koppeltje dwergcichliden in je nieuwe bak
als die ene gup de anderen lastig valt, en je wilt geen honderden guppy's kan je hem mss ook naar de winkel doen, of als je iemand kent met een aquarium die hem wil overnemen
ik ben zoiezo niet voor guppy's, tenzij je er gericht mee wil kweken
anders heb je binnen de kortste keren een hoop vissen waar je niet vanaf geraakt
sTefaniA
Hardened

Berichtdoor Waterlily » zo apr 12, 2009 10:06 pm

Dag Stefania!

Bedankt voor je reactie en je hulp!

Ik ga er voor opteren om de kleintjes steeds in het aquarium te laten zitten. Dan heb ik toch al de meeste kans dat de zwaksten zullen worden opgegeten en op die manier houd ik de sterksten over. Dat is misschien voor de visjes ook 't beste: want zwakke visjes hebben toch veel kans op ziektes en zo hé? Momenteel heb ik er max 5 geteld, dus deze lichting zal nog meevallen. :)

Ik zal 't onthouden van de dwergcichliden (vragen ze echter geen hele speciale verzorging?), maar momenteel ga ik nog geen vissen bijkopen.

Nog iets over die guppy van me... De mensen van de aquariumwinkel zeiden dat ik eens kon proberen om hem als laatste in 't nieuwe aquarium te zetten, op 't moment de rest reeds goed aangepast is. Dan is 't voor hem allemaal nieuw en is er een kans dat hij niet meer achter de anderen zou gaan... Ik zou er liever geen vrouwelijke gupjes bijzetten, want dan heb ik idd weer zooooo veeeeel meer kans op kleintjes he. Ik kan 'm als laatste optie ook weer naar de winkel brengen, maar ik ben al echt gehecht geraakt aan dat kleine ding (Hij is zelf al eens aangevallen geweest door andere guppen en was op sterven na dood. Ik heb 'm toen apart gezet en hij is weer beter geworden.)

Groetje
Waterlily
Newbie

Keer terug naar Levendbarende tandkarpers