Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Holvoet in Hulste

Winkels in Provincie West vlaanderen
Bookmark and Share

Holvoet Hulste

Berichtdoor valerietje » wo dec 14, 2005 10:15 am

Daar gaan wij NOOIT meer, zeker als het voor vissen te kopen is of planten!
De vissen gaan dood, zelfs in hun winkel zie je bijna geen enkele bak waar geen vis dood ligt.
De planten : onlangs hebben we een 3-tal plantjes gekocht daar. Na een dag volledig opgegeten (2 ervan) en de andere groeit nog, maar komt bruin, en blijkt zelfs geen aquariumplant te zijn :x en inderdaad, bij pantendatabase vind ik ze nergens terug :roll:

Ondertussen hebben we er al meerder gehoord die negatieve commentaar hebben van deze winkel.
Zaterdag voor de eerste keer naar moeskroen hopelik varen we daar beter :wink:
valerietje
Newbie

Berichtdoor michael » ma dec 26, 2005 9:05 pm

ik heb dezelfde mening.

ik moet er niets aan toevoegen, want alles klopt, buiten het feit dat ik er vissen en planten heb gekocht. ik ging eens kijken, maar heb niets gekocht om die reden
michael
Newbie

Berichtdoor valerietje » di dec 27, 2005 1:50 pm

Gisteren was het open, en zijn we weest kijken voor grind voor het aquarium, en weeral hetzelfde liedje. Er zaten o zo een schone guppy's, van die endlers, maar van de 10 waren er nog twee in leven, de andere twee zaten op de grond hun laatste adem uit te blazen :( Daar zaten cory's bij, die ging ik er zeker en vast niet kopen hoor
valerietje
Newbie

Berichtdoor rik » do dec 29, 2005 10:24 pm

ik vind het wel een beetje gevaarlijk om zo openlijk een winkel neer te halen ,straks heb je een schadeclaim aan je broek!!
Rik Verhulst
lid van Exotica Roeselare www.exoticaroeselare.be
en Danio Rerio Izegem www.danio.rerio.be
rik
Newbie

Berichtdoor jopperke » di jan 03, 2006 11:02 pm

Vrije meningsuiting hè, en zeker als het eigen ervaringen zijn kunnen ze er niks op tegen hebben.
I am who I am, that 's just me! ;)
jopperke
Hardened

Berichtdoor wax » do jun 07, 2007 11:02 am

Ik ben er ook al heel erg veel geweest en mijn ervaringen zijn allemaal negatief. Zieke vissen, dode vogels, enkel de ratten bleven leven. Ik ga er erg veel kijken omdat ik veel prijzen van materiaal vergelijk met andere winkels. Moet wel toegeven dat de laatste 2 keren ik geweest ben de boel stukken properder was en er ook bijna geen dode vissen te zien waren. Toch zou ik het nog steeds niet aandurven er vissen te kopen.
wax
Hardened

Berichtdoor VDV » zo aug 05, 2007 10:01 pm

kben gisteren langsgeweest in holvoet om een aquarium en ik zag daar geen dode vissen in de bakken...
oftewel zijn ze er op vooruit gegaan
oftewel hadden ze juist de vissen vervangen :p
VDV
Newbie

Berichtdoor Vautrus Arvi » do aug 16, 2007 1:10 pm

Het is er inderdaad veel op verbeterd; ook wat de prijzen betreft.
Dode vissen merk ik niet meer op.

Wel is het aantal soorten sterk verminderd - ze verkopen nu meer dan 100 variëteiten guppy's maar het aantal zalmpjes etc is sterk gedaald.

Groetjes,

V.A.
Vautrus Arvi
Newbie

Re: Holvoet Hulste

Berichtdoor Astronotus » do aug 16, 2007 1:20 pm

valerietje schreef:Daar gaan wij NOOIT meer, zeker als het voor vissen te kopen is of planten!
De vissen gaan dood, zelfs in hun winkel zie je bijna geen enkele bak waar geen vis dood ligt.
De planten : onlangs hebben we een 3-tal plantjes gekocht daar. Na een dag volledig opgegeten (2 ervan) en de andere groeit nog, maar komt bruin, en blijkt zelfs geen aquariumplant te zijn :x en inderdaad, bij pantendatabase vind ik ze nergens terug :roll:

Ondertussen hebben we er al meerder gehoord die negatieve commentaar hebben van deze winkel.
Zaterdag voor de eerste keer naar moeskroen hopelik varen we daar beter :wink:

Reden te meer, nooit vissen te kopen, waar dan ook maar één dode inligt... bespaard een hoop ellende... :D
Aquariumclub Amazoona: http://www.amazoona.be
Astronotus
Hardened Pro

Holvoet in Hulste

Berichtdoor Rikske » ma sep 29, 2008 1:37 pm

Gisteren nieuwe visjes gaan bijhalen bij Holvoet in Hulste, speciaal naar daar gereden omdat ze volgens hun site veel verschillende guppy's hebben en mijn zoon guppy's wou voor zijn bak.
Daar aangekomen bleken ze inderdaad veel guppy's te hebben, dus hij kon zijn gangen gaan.
Zelf voor mijn bak ook wat visjes meegenomen, tegen dat ik thuis was lag er al 1 dood in het zakje, gisterenavond nog enkele doden gehad en vanmorgen nog enkele. Niet enkel in mijn bak, maar in beide bakken lagen er dode vissen, ik heb dit nog nooit meegemaakt. Wel dat er eens een dood ligt de volgende dag van de stress/aanpassing, maar dit was echt abnormaal.
Het is eender een vijver/tuincentrum dan een aquariumwinkel.
Maak er echt zonde van dat ik zover gereden ben en een deel van de visjes al direct doodgaat.

Greetzz Erik
Rikske
Regular

Berichtdoor WILWI » ma sep 29, 2008 3:20 pm

Heb hetzelfde meegemaakt met guppen van 4 verschillende winkels.
De eerste drie dagen waren dodelijk.
Mijn PH tijdelijk naar 6.5 gebracht en de sterfte verminderde (zou volgens aquariumzaak Neon in Lokeren liggen aan het feit dat de buitenlandse kwekers ook op deze PH werken en ook de nodige antibiotica gebruiken). Nu is mijn PH tussen de 6.8 en 7.
Denk dat ik als ik er nog nodig heb ik bij hobbykwekers ga halen, kosten maar 25% van in de winkel en zijn veel sterker. Ben om die reden zelf met een kleine kweekinstallatie gestart.
weet niet van waar je bent maar bij mij zijn er al enkele op kleur aan het komen.
Willy
WILWI
Newbie

Berichtdoor Rikske » ma sep 29, 2008 6:32 pm

Zelf ben ik van tussen Antwerpen en Brussel, dus is toch weer een eindje rijden naar Oostakker. We gaan woensdag eens kijken bij Acantho in Reet, waar we al een tijdje tevreden klant zijn, wat ze daar hebben zitten. Indien niet naar zijn zin kunnen we eens afspreken.

Greetzz Erik
Rikske
Regular

Berichtdoor sfj » ma sep 29, 2008 8:13 pm

Wel Rikske ga dan eens kijken bij Aquaria Antwerp. Daar zal je ook wel een paar guppy's vinden die mooi zjn en dat is niet ver van bij jou.

Met vinden van mooie guppy's in de winkel moet je wat geluk hebben sé. Als je regelmatig eens langs gaat in de winkels uit je buurt zal je wel eens leuke visjes vinden, maar veel geduld en een beetje geduld is dan wel nodig.
sfj
Hardened

Berichtdoor WILWI » di sep 30, 2008 9:25 am

Als je op zoek bent naar de mooiste guppen ga dan eens langs bij Neon in Lokeren. Zij hebben er altijd een 10 a 15 bakken staan met daaronder steeds nooit geziene kleuren. Negatief is wel dat ze gehouden worden op een PH van 6.5 waardoor ik 50% verlies had totdat ik mijn aquarium tijdelijk ook naar 6.5 bracht.
Moet wel zeggen dat ik van 3 andere zaken ook 50% uitval had.
Willy
WILWI
Newbie

Berichtdoor sfj » di sep 30, 2008 11:41 am

Altijd vragen naar de pH waarde van de winkel... Als ze serieus zijn geven ze een correct antwoord.

Ook altijd acclimatiseren over een langere tijd (4 uren) als de pH meer dan een half punt veschilt. Persoonlijk gaan de nieuwe vissen in een appart bakje en wordt er druppelsgewijs water bijgevoegd uit het aquarium waar ze naartoe gaan. Het water ka je overhevelen met een eenvoudige pvc slang van de kleinste maat (voor de luchtpompjes) en een plastic kraantje eraan van een halve euro om het debiet te regelen...
sfj
Hardened

Berichtdoor WILWI » di sep 30, 2008 11:57 am

Hé een goed idee.
Stel ik koop nieuw bloed guppen of nieuwe soort platty.
Breng vissen onder in een emmer van ongeveer 5 liter met daarin enkel het meegebrachte winkelwater.
In mijn geval, levendbarenden, voeg ik zout en methyleenblauw toe ter ontsmetting.
Via een luchtslangetje met kraantje laat ik druppelgewijs gedurende enkel uren de emmer vollopen.
Vang de de vissen uit met een netje en breng ze over naar het aquarium.
Hm, simpel en goedkoop.
Misschien enkel probleem om het water op temperatuur te houden want wegens te lage waterstand kan je er geen element in plaatsen, of misschien heb ik hier of daar nog en kleintje liggen.?
Iemand opmerkingen? Laat maar komen hoor ben aan het breien op voorgaand bericht en goed idee maar waarschijnlijk is mijn breiwerk voor verbetering vatbaar.
Willy
PS in Neon Lokeren staat op elk van de ongeveer 400 a 500 bakken de PH en KH vermeld.
WILWI
Newbie

Berichtdoor Starlight » di sep 30, 2008 12:32 pm

Ik weet misschien wel de oplossing voor je verwarmingsprobleem.

Er bestaan namelijk verwarmingselementjes voor kleine bakjes (vb een vissenkom). Die zien eruit als een plat rechthoekje. Je moet ze op de bodem neerleggen en eventueel afdekken met een paar steentjes ofzo om te voorkomen dat je vissen zich verbranden (geen idee of dat gevaar bestaat).

Als ik ze nog een keer tegenkom laat ik je iets weten!

xx
Starlight
Hardened

Berichtdoor sfj » di sep 30, 2008 5:55 pm

Dat is exact de manier waarop het hier gaat Wilwi.

Ik voeg wel zout of methyleenblauw toe. Dat komt omdat mijn vissen van betrouwbare oorsprong zijn en dat kan je niet altijd zeggen als je ze gewoon in de winkel koopt natuurlijk.

Ik zet ze ook zo veel mogelijk 2 à 3 weken in quarantaine.

Bij mij geen verwarming maar wel een frigobox. Evenuteel kan je een 25 of 50Watt verwarming steken van Sera, die zijn redelijk kort.
sfj
Hardened

Berichtdoor Rikske » ma okt 06, 2008 9:02 pm

Nog vergeten te melden, vorige week bij Antwerp Aquaria, mooie gups gekocht voor m'n zoon z'n bak, leven nog allemaal :)

Voor mijn bak ook nog 2 vrouwtjes diamantgoerami meegenomen, leven ook nog!

Verdere uitleg geef ik even bij de topic over antwerp aquaria, daar staat het op zijn plaats.

Greetzz Erik
Een dominee zei ooit,
wijn is de vijand van de mens.
Maar in de bijbel staat geschreven,
bemin ook uw vijand, mens, intens...
Santé! (Wijn maken mijn andere hobby, wijn drinken ook trouwens, lol)
Rikske
Regular

Berichtdoor Robin » do okt 30, 2008 6:48 pm

hoi
ik heb daar nog gewerkt bij de aquariums
en hij heeft gelijk
het iss daar een schandaal

ze laten de dode visjes liggen,
ze krijgen bijna geen eten schandalig

grtz robin
Cichlide-Guy

The World OF CICHLIDS
Robin
Newbie

Berichtdoor valerietje » wo dec 03, 2008 9:57 am

er werkt sinds kort een nieuwe jongen die bij de aquariums staat, en die legt er echt wel zijn 'lenen' achter! Vroeger deden wij ook nooit geen vissen meer mee van daar, nu zou ik het misschien wel weer overwegen. Je zou eigenlijk eerst een kwartier voor het venster moeten kijken als ze allemaal goed zwemmen en er geen dode inliggen
valerietje
Newbie

Berichtdoor NielsVV » wo dec 03, 2008 10:57 am

Ze doen nu ook mee met de garnalen, hebben enkele soorten zitten waaronder cr en vuurtjes. Ook hebben ze nu een (klein) gamma van dennerle.
NielsVV
Newbie

Aquarium type: Garnalen nanotje(s)

Berichtdoor valerietje » vr dec 05, 2008 4:34 pm

NielsVV schreef:Ze doen nu ook mee met de garnalen, hebben enkele soorten zitten waaronder cr en vuurtjes. Ook hebben ze nu een (klein) gamma van dennerle.

Ja maar de garnalen zijn bijna niet te betalen!!!!
valerietje
Newbie

Berichtdoor sonixz » wo dec 10, 2008 7:27 pm

ik ga dit weekend achter plantjes bij holvoet, geeft daar iemand klachten over?
en zou de week erop visjes gaan kopen, nu twijfel ik toch, is in de streek een betere aquariumwinkel?
sonixz
Newbie

Berichtdoor Martin » do dec 11, 2008 1:02 am

sonixz schreef:ik ga dit weekend achter plantjes bij holvoet, geeft daar iemand klachten over?
en zou de week erop visjes gaan kopen, nu twijfel ik toch, is in de streek een betere aquariumwinkel?

ik vind en zou geen planten kopen , er zitten altijd algen op en de vissen betrouw ik ook niet , ik zag ne keer een bak vol maanvissen en ze hadden allemaal witte stippen of schimmel , en toch zag ik geen ontsmetting in het water,çvoor hun bakken en materiaal zijn ze wel goedkoop daar , ik ga altijd naar neon in de mandellaan roeselare voor planten en vissen en de woensdag telkens verse aanvoer en goed onderhouden
Martin
Regular

Volgende

Keer terug naar West vlaanderen