Aquariaforum.be • Toon onderwerp - De Ark (Antwerpen)

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

De Ark (Antwerpen)

Winkels in de Provincie Antwerpen
Bookmark and Share

Re: De Ark (Antwerpen)

Berichtdoor aquariaan » di aug 10, 2010 1:40 pm

Tegenwoordig trekt de winkel op niets meer.Lang wachten op een verkoper en hopen dat die er nog wat van kent.
Veel zieke vissen gezien! Zelf ga ik nu iets verder ook al woon ik maar een straat verder.
aquariaan
Newbie

Berichtdoor LilithsFish » zo maart 11, 2012 11:50 pm

wij zijn hier zelf eens sporadisch binnen gesprongen, omdat ik een aantal jaren geleden eens had gehoord dat deze winkel zeer goed was. Ik was vrij geschrokken toen ik bij de aquaria aan kwam. Van de 30 kardinaaltetra's lagen er 10 dood, en het water in alle bakken was zo vuil dat je de achterwand niet meer zag. Dit zonder overdrijven. De vissen zagen er alles behalve gezond uit, en ook de planten waren niet in beste staat. Hier komt nog eens bij dat je een redelijk hoge rekening mag verwachten in vergelijking met andere viswinkels. Tevens was het personeel ook totaal niet op de hoogte van verzorging en dergelijke van de vissen.

Qua materiaal hebben ze een hele goede, uitgebreide keuze, maar voor dieren zal je mij daar nooit zien binnen gaan.

Dit is uiteraard mijn persoonlijke indruk, ik ken veel anderen dat over deze winkel wel tevreden zijn. Misschien ben ik daar net geweest op een slecht moment, het zou kunnen. Maar dat is soms een nadeel bij mij: als het eenmaal tegen slaat verander ik niet snel van gedacht...
200 liter: rovers
120 liter: gezelschapsaquarium
55 liter: kreeft
30 liter: garnalen
10 liter: dwergkogeltje
LilithsFish
Newbie

Aquarium type: gezelschapsbakken, garnalenbak, kreeftenbakken

Berichtdoor Gizzie » ma maart 03, 2014 3:34 pm

recente ervaringen met deze winkel?
Gizzie
Newbie

Aquarium type: Juwel Trigon 190

Berichtdoor fred1964 » wo sep 03, 2014 9:31 pm

de winkel is niet meer wat het geweest is , nadat ze jaren geleden alle aquariums en terrariums op het gelijkvloers plaatsen , was de mooie sfeer volledig verdwenen , in de kelder stond alles perfect , maar tja andere bazen andere wetten . ik kom reeds in deze winkel toen deze nog in de Diepestraat gevestigd was en toen haar vader nog leefde , nadien hebben ze samen de grote winkel op het sint jansplein geopend .
daar was die winkel een succes , vooral hun speciale ingerichte kelder met aquariums en terrariums was zeer geliefd bij de mensen . enkele jaren later hebben zij hun zaak overgegeven aan andere uitbaters (Nederlanders of Limburgers geloof ik , toen heb ik daar in 2007 mijn aquarium Juwel Rio 125 met meubel gekocht plus alle producten van sera die ik nodig had . bij Dennis en die andere jonge kerel die er werkte kon je alle informatie krijgen die je wou , die 2 kende echt hun vak , betreffende aquariums en terrariums . maar die 2 werken er al een geruime tijd niet meer :roll:
nu blijk dat deze eens zo grote zaak weer een geruime tijd overgenomen is en dat deze nu reeds gevestigd is in een klein winkeltje met ook een bovenverdieping , te Klapdorp 70 in het Antwerpse , er zijn nog werken aan de gang , zoals het personeel mij vertelde .
toch wat min puntjes over deze zaak , personeel is totaal niet op de hoogte van de plantjes die ze verkopen , staan geen namen of steekkaarten bij zoals het vroeger het geval was bij de andere eigenaars .
ik ben er vandaag weer naartoe geweest , ik wou enkele plantjes bijkopen , maar toen ik al die slakjes op de bodem tussen al die planten zag , heb ik toch maar geen plantjes gekocht .
nu weet ik tevens ook waar die slakken vandaan komen die ik nu reeds in mijn pas op 23 augustus 2014 geïnstalleerde aquarium zitten . waarschijnlijk eitjes op de bladeren of tussen de wortels , terwijl die afgespoeld waren en kort geknipt waren :cry:
had vorige week reeds een mail naar de eigenaar verstuurd wegens het ontbreken van steekkaartjes of eventueel het vermelde van de plantennamen , zijn antwoord was kort , bedankt voor de feedback , we werken eraan , maar ondertussen is er nog niets veranderd in de winkel , dus kijk ik uit naar een andere winkel , waar je alle gevraagde informatie kan verkrijgen en waar het personeel op de hoogte van alles is , indien je met vragen zit .

ik mis de Ark met zijn eerste eigenaars waar klantvriendelijk en informatie voor de klant eerst kwam en waar het personeel van al de nodige informatie op de hoogte waren .
eerst baske vullen en dan viskes vangen
fred1964
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 125 Gezelschapsaquarium

Berichtdoor frank » vr sep 05, 2014 4:04 pm

fred1964 schreef:, dus kijk ik uit naar een andere winkel , waar je alle gevraagde informatie kan verkrijgen en waar het personeel op de hoogte van alles is , indien je met vragen zit .

ik mis de Ark met zijn eerste eigenaars waar klantvriendelijk en informatie voor de klant eerst kwam en waar het personeel van al de nodige informatie op de hoogte waren .

Zou je deze voorstellen dichter bij huis voor jou.

http://www.zowizoo.be/home;jsessionid=5 ... etCur=true
Grts Frank
frank
Hardened

Aquarium type: Niks

Berichtdoor ben79 » di okt 07, 2014 8:24 pm

Vandaag ook eens gepasseerd.. vond het maar een triestige bedoening..
Wat ik vooral miste was de passie, het gaat over verkopen, over dingen ipv diertjes precies..
het aanbod superstandaard, niks echt leuks gezien, wel veel ondertussen grootgeworden vis, volgens mij wordt er niet veel verkocht..
verkoopster was met een klant bezig en als ik zo kort en astrant beantwoord werd was ik weg...
ben79
Hardened

Aquarium type: l nrs aquaria

Berichtdoor Maestro » wo dec 17, 2014 7:30 pm

Vandaag ook toevallig gepasseerd. En is idd ni meer die aquariumzaak waar je vroeger uren binnen stond.
Wel merkte ik dat hun producten merkelijk goedkoper waren.
Maestro
Newbie

Aquarium type: ciano aqua 60

Berichtdoor leander66 » wo jun 24, 2015 3:00 pm

Twee weken geleden hier een belangrijk vervangstuk voor mijn sera buitenfilter besteld. Deze is lek en kan dus niet gebruikt worden.
Vandaag ben ik eens gaan horen omdat ik nog steeds geen telefoon had gekregen. Krijg ik als antwoord van de kassierster op mijn vraag wanneer het zou binnen komen: 'hangt er vanaf of mijnen baas het al besteld heeft'. Tijdens het bestellen was de informatie die ik verkreeg ook al ondermaats maar dit antwoord had ik toch niet verwacht na al 2 weken te zitten wachten.
Dit vind ik echt ranzig slechte service en ronduit boertig naar de klant toe.
Voor de verhuis van de ark kwam ik daar graag, al was het maar om eens rond te kijken of advies te vragen, meestal kwam ik dan weer thuis met een plantje of iets anders.
Na de verhuis is het daar echt zielig, de winkel rekken zijn leeg, de aquariums zitten vol met vissen die je uit hun lijden wilt verlossen, de verkochte planten zien er ook niet uit. En dan zwijgen we nog over de 'service'.
Ik ben zwaar teleurgesteld, ik had al beter in een andere winkel het stuk besteld.
Het verbaast me dus niet meer dat er de laatste tijd zelden nog klanten in de winkel rondlopen.

Vermijd deze winkel is mijn advies, tenzij je graag verlebberde planten of zieke vissen koopt.
leander66
Newbie

Aquarium type: Gezelschapsaquarium 120x60x60

Berichtdoor fred1964 » do aug 03, 2017 12:48 am

De Ark bestaat ondertussen al een hele tijd niet meer, die heeft zijn boeken moeten toedoen.
De meeste stok heeft NADA toen overgenomen in die periode.
eerst baske vullen en dan viskes vangen
fred1964
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 125 Gezelschapsaquarium

Vorige

Keer terug naar Antwerpen