Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Aqua Maxim ( Mol )

Winkels in de Provincie Antwerpen
Bookmark and Share

Aqua Maxim ( Mol )

Berichtdoor DolfijneDanny » zo jul 29, 2007 11:06 pm

Hoi beste aquariumliefhebbers .

Heeft er iemand ervaring mat AQUA-MAXIM uit Mol Rauw :?:

Ze lijken van prijs zeer goed mee te vallen , en het groot pluspunt is dat ze de aquairum zelf komen plaatsen en inrichten .
Met de nodige tips tot gevolg , wat altijd meegenomen voor als een leek zoals ik :wink:
DolfijneDanny
Newbie

Berichtdoor Noa_rosa » zo jul 29, 2007 11:07 pm

Welkom! Voor de rest kan ik je niet helpen maar zag dat het je eerste post was!
Noa_rosa
Hardened

Berichtdoor Ronny » ma jul 30, 2007 3:06 pm

aqua maxim is voornamelijk bekend voor zijn planten.Deze persoon zie je regelmatig eens opduiken op beurzen.
Op gebied van aquariums kan ik geen info geven doordat deze onbekend is voormij maar op basis van zijn planten kan ik zeggen
Duur maar heel goede kwaliteit
lid van de http://www.wagtail.be - aalst
Ronny
Regular

Re: Aqua Maxim ( Mol )

Berichtdoor Koenvd » zo feb 23, 2014 10:16 pm

Ben er al enkele keren geweest voor vissen, planten en de inrichting van mijn nieuw Aquarium.
Vooral een zeer uitgebreid gamma aan waterplanten (niet alles staat in de winkel) en je kan ze ook online bestellen en dan gaan afhalen of laten opsturen.
Tot hiertoe steeds goed geholpen geweest.
Koenvd
Newbie

Aquarium type: Juwel RIO 300 & RIO 125

Berichtdoor joker2250 » di jul 29, 2014 4:57 pm

ben er ook geweest voor men planten.
mij zien ze daar ni meer ze.
probeert u van alles aan te smeren waar je niet om vraagt en doed zo van ik ben de man die er alles vanweet en een beetje uit de hoogte.
Hij was duidelijk ook ni zo blij dat ik men aquarium niet bij hem had gekocht maar wel kwam kijken daar voor visjes en planten en liet dat merken
beetje onbeschoft vind ik toch
joker2250
Newbie

Aquarium type: 115l + 70l

Berichtdoor Wikkes » wo jul 30, 2014 6:24 pm

idd, hij zou de plantenkenner moeten zijn en smeerde me zeelandgras aan ipv echinodorus tennelus toen ik pas met de hobby begon.
Zijn manier van doen ligt me ook niet.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor steve123 » ma aug 25, 2014 8:29 pm

hey, ben zaterdag namiddag naar aqua maxim gereden voor planten. eerst de site gechecked of hij open was stond op dat hij open was geen vakantie vermeld. eens daar aangekomen hangt er een papiertje op de deur dat hij 21 22 en 23 aug gesloten is. ik terug naar huis (weer bijna een uur). deze middag rijd ik terug (vooraf weer de site bekeken, en ook nu niks vermeld) daar aangekomen hangt er een nieuw papiertje op de deur : van 25 aug tot 30 aug gesloten maar de 31ste zijn we er weer! ik zal wel een andere zoeken is 3.5 uur gereden voor niks op 2 dagen tijd....
steve123
Regular

Aquarium type: 250 liter groot merk onbekend

Berichtdoor Wikkes » ma aug 25, 2014 8:43 pm

is geen uur rijden waard, hij verkocht me verkeerde plantjes terwijl ik de juiste vroeg.

dan kan je beter naar aquashoponline rijden, ofwel bestellen in holland via internet.

Ik woon er 10min vanaf, kom er nooit meer, 2 keer geweest, 2keer int zak gezet met garnalenvoer dat 2x de prijs was van op een ander en me zeelandgras verkocht toen ik echinodorus tennelus vroeg.

Ook zijn de planten in de winkel duurder dan in op hun site voor een of andere reden.

Mij zien ze daar nimeer.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor steve123 » di aug 26, 2014 6:31 am

denk er net hetzelfde over :-)
steve123
Regular

Aquarium type: 250 liter groot merk onbekend

Berichtdoor co2 » do aug 27, 2015 10:35 pm

Deze zaakvoerder denkt alleen maar in zijn eigen belang.
dit is mijn ervaring .
Jaren geleden toen het internet nog niet voor iedereen beschikbaar was, hoop je toch op goede ondersteuning,
bij je aankopen, dat je aangekochte plantjes niet telkens kapot gaan ,en je weeral nieuwe moest kopen.
maar geen duidelijk antwoord hierop gekregen.
nu weet ik wel beter,
co2
Newbie

Aquarium type: gezelschapsaquarium

Berichtdoor PinoZino » wo sep 09, 2015 12:28 pm

Kleine winkel maar wel netjes. Prijzen zijn doorgaans niet goedkoop, doch wel ok.

Zaakvoerder is een speciale vogel. Heeft veel liefde voor zijn ding, maar wil wel eens uit de hoogte doen en gaat gemakkelijk in het defensief - komt volgens mij eerder uit onzekerheid.

Verkoopt wel graag. Daarom geen nutteloos spul, maar je moet hem soms toch wat intomen.

Heeft al eens een onconventionele uitleg des dingen, maar ik heb naderhand toch al moeten vaststellen dat ie er boenk op zat.
PinoZino
Newbie

Aquarium type: Jewel Vision 260

Berichtdoor jef » wo dec 23, 2015 9:10 pm

Ik ben net terug van aqua maxim in Mol. De vissen zagen en ok uit, de planten vond ik minder.De zaakvoeder is inderdaad iemand die graag allerlei producenten wil aansmeren.Ik vond de prijzen ook nogal aan de hoge kant.Hij wilde me zelfs al vissen verkopen terwijl mijn bak nog maar 3 dagen draaid.Dit was goed voor de bacterien zei hij.Toen ik zei van nog een beetje met vissen te willen wachten zei hij dat hij al 20 jaar ervaring had en dat hij wel wist wat goed en slecht was.om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat dit mijn eerste en laatste keer was dat ik daar gekomen ben, vooral om de reden omdat hij deed alsof hij het beter wist en omdat hij vanalles en nog wat probeert te verkopen.
Ik wil niet zeggen dat ik er zoveel van ken, maar het is toch mijn derde aquarium dat ik aan het opstarten ben en de 2 andere zijn toch dik in orde.
jef
Newbie

Aquarium type: ferplast capri 80

Berichtdoor SofieKris » wo aug 09, 2017 12:33 pm

Liefste aquarianen
Mijn man en ik kochten afgelopen weekend ons eerste aquarium. Gezien wij moeten wachten op de levering en wij vakantie hebben, wilden we van deze tijd gebruik maken om ons nog meer te informeren en verschillende winkels te bezoeken waar men vissen en planten voor het aquarium verkoopt. Wij kwamen terecht in Mol bij Aqua Maxim en wat een regelrechte teleurstelling was dit...
Die man was ronduit onbeleefd, grof en vertelde dingen die helemaal niet kloppen, want volgens hem moet je eerst grind en dan voedingsbodem in je aquarium doen en binnen de week je aquarium al voorzien van vissen. Toen wij voorzichtig zeiden dat we dit nog niet eerder gehoord/gelezen hadden was zijn antwoord zeer kort: "Je kiest maar wie/wat je gelooft! Mij met 30 jaar ervaring of de rommel op het internet!" Wij waren compleet verbouwereerd. Wij wilden ons enkel informeren, maar dit was duidelijk te veel en verloren tijd voor die man. Een echte onbeschofterik!
Wij rijden met plezier 100'en kilometers verder dan nog richting die winkel te gaan!
:evil:
SofieKris
Newbie

Aquarium type: gezelschapsaquarium

Berichtdoor fred1964 » vr aug 11, 2017 12:26 pm

Hey Sofie & Kris peis ik :D

Welkom op deze forum.

Ik zal een poging doen om je vraag te beantwoorden. Een voedingsbodem komt uiteraard helemaal vanonder op de bodem van het aquarium te liggen, daarop doe je ongeveer iets van een 7 cm kiezel, dat moet je zelf maar bekijken. Als je een voedingsbodem gebruikt, dan is het wel de bedoeling om je aquarium van massaal veel planten te voorzien!!! Anders heb je een overschot aan voedingstoffen en dan krijg je algen op bezoek, want die doen zich tegoed aan alle overgebleven voedingstoffen. Bijna iedereen krijgt wel eens met algen te maken, tja dat hoort er nu eenmaal bij, het is een leerperiode voor ons allen. Maar je kan ook een aquarium opstarten zonder een voedingsbodem!!! Je plant dan gewoon naast je planten een voeding staafje van easy life of van sera. Er is ook vloeibare voeding voor je planten. Voor elke plant wat wils, toch telkens je waterwaarden testen, is echt een must!!! Teveel aan ongebruikte voedingstoffen in je bak, daar zitten echt al de algen op te wachten en sommige van deze algen, zijn echt hardnekkig om te verwijderen. Hou ook rekening welke planten je in je bak wil, hebben ze weinig tot extreem veel licht nodig??? Als je geen co2 installatie gebruikt, dan kan je beter planten nemen die weinig tot normaal licht nodig hebben, want als je planten van normaal tot extreem veel licht nodig hebben, dan is een co2 installatie een must en als je dat niet kent, dan is je bak in gevaar!!! Ik gebruik het ook niet!!!
Als je planten in een aquariumwinkel koopt, let dan zelf goed op want soms duwen ze gewoon tuinplanten in je nek of planten die je helemaal niet wilde. Misschien kan je beter hier eens naar kijken, deze online winkel https://www.aquarium-planten.com/ is super van prijs en kwaliteit en alles wordt netjes verpakt en zeer snel geleverd. Tevens heeft deze online winkel een zeer groot assortiment aan aquarium planten, maar ook voedingstoffen en geeft ook veel tips, echt een topper waar ik vorige week zelf nog enkele planten van bestelde.
Oké effe wat anders, hou rekening met deze belangrijke regel , 1 liter water voor 1 cm volwassen vis. Dus als je een vis van 6 cm hebt , dan heeft die ene vis al 6 liter water nodig voor zichzelf. Dus 10 vissen van 6 cm, dat is al snel 60 liter water. Sommige vissen worden niet meegerekend in deze regel, wat ik zelf wat raar vind, maar toch is het zo. Oké op naar het volgende: als je een bak van 125 liter hebt, dan blijft er na de decoratie, voedingsbodem, kiezelsteentjes, Kienhout, grotere stenen, achterwand en beplanting "dit laatste moet mss niet mee verrekend worden?" er totaal geen 125 liter van je bak over, maar dan heb je misschien nog amper een aquarium van 80 a 70 liter over en dan moeten je vissen er nog in. Dus hou daar echt rekening mee. Er zijn vele klein blijvende visjes, daar kan je wel een schooltje van 10 tot 15 stuks van insteken, dan nog wat klein blijvende meervalletjes. Als je een guppy's of platty's liefhebber bent, kan je deze ook nemen, maar pas op deze 2 soorten kweken als gek, dus zo krijg je reeds teveel vis in je bak. Maar kan je mss wisselen met andere mensen of verkopen, dat bekijk je zelf maar. Je bak testen en wekelijks ongeveer 30% van je water verversen is ergens wel een must. Waterwaarden moeten optimaal zijn voor alle leven in je bak!!! Als je veel slakjes in je bak krijgt, dan geen paniek, slakken geven aan dat je bak kerngezond is en dat alles in de goede richting gaat, worden het teveel slakjes, verwijder dan enkele, maar niet allemaal, ze ruimen je bak wat op. Vele mensen paniekeren als ze ineens zoveel slakken in hun bak zien, is nergens voor nodig. Ik ga je nog wat namen van zeer gemakkelijke houdbare plantennamen meegeven die ik zelf in mijn juwel rio 125 zitten heb en die weinig tot normaal licht nodig hebben. Microsorum pteropus dat is een java varen die zeer goed groeit en als die zwarte draden onder zijn bladeren krijgt, dan niet panikeren he. Dat zijn wortels en dan kan je dat blad afknippen en in je bak planten en zo kan je de java varen vermeerderen. de java varen kan je in het midden of achter gedeelte van je bak planten. Cryptocoryne wendtii (green) die kan je vooraan of in het midden gedeelte van je bak planten. Cryptocoryne nevellii die kan je ook in het voorste of in het middengedeelte van je bak planten. Vallisneria gigantea deze mooie plant kan je aan de zijkanten van je bak planten, vooral aan de achtergedeelte van je bak, moet regelmatig aan de bladeren gesnoeid worden, deze worden heel lang en drijven dan op het wateroppervlakte. Deze plant mag je niet te diep planten, want dan gaan die verslijmen. Egeria najas waterpest, kan je ook aan de zijkanten of in het midden of aan de achterste gedeelte planten. Wel hopelijk heb ik je wat tips kunnen geven?! Veel succes met jullie nieuwe bak.
MAAR VERGEET DEZE REGEL NIET, 1 cm vis = 1 liter water EN VERGEET OOK NIET DAT ALLE DECO OOK VERREKEND MOET WORDEN !!!
Je bak testen is een must en je 30% van je water verversen!!!

Groetjes :D

Fred

PS, neem geen gekleurde planten, die hebben meestal extreem veel licht nodig !!!
eerst baske vullen en dan viskes vangen
fred1964
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 125 Gezelschapsaquarium

Keer terug naar Antwerpen