Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Cichlide / Guppy?

Weet je niet welke vissoort er momenteel rondzwemt? Heb je een foto van een siervis waar je de juiste naam bij wenst? Vraag hier om raad.
Bookmark and Share

Cichlide / Guppy?

Berichtdoor CélineD » do okt 13, 2016 8:21 pm

Hey, zou iemand me kunnen vertellen welke vis dit is? Mijn vriend heeft hem cadeau gekregen als een cichlide - maar ik dacht dat cichlide's grotere vissen zijn, dus is het misschien mogelijk dat het een guppy is?

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t35.0-12/14689990_969534826525071_812212142_o.jpg?oh=6f41c9df43a95474e624841af5707609&oe=5801A582

Ik probeer er in elk geval achter te komen welke verzorging dit beestje nodig heeft... Op de foto zat hij in een tijdelijk terrarium met een waterschildpad, - wat volgens de "cadeau"-gever perfect kon, maar uiteindelijk maar zielig was voor de vis die nauwelijks durfde te bewegen..

Dus nu, wat moeten we er wel mee doen? - hoeveel liter water heeft hij nodig? Is het een groepsvis of blijft hij beter alleen? Moet er verwarmingselement in het aquarium of niet?

Hoop dat jullie me (zo snel mogelijk..) kunnen helpen,
alvast bedankt!
CélineD
Newbie

Aquarium type: juwel

Re: Cichlide / Guppy?

Berichtdoor pol_de_gezzzmol » vr okt 14, 2016 9:36 am

het is een betta splendens, of Siamese kempvis. Google bied u meer raad wat verzorging betreft. ik heb er nooit zelf gehad.
pol_de_gezzzmol
Hardened

Aquarium type: Kweker, van vanalles. Te veel aqua om op te sommen

Berichtdoor eltwee » za okt 15, 2016 8:16 am

De foto is niet meer actief, maar als het een betta is zoals pol zegt en je kijkt op google, lees dan niet de verhaaltjes dat ze zeer geschikt zijn voor zeer kleine bakken. Dit is bullshit, iedere vis heeft maximale ruimte nodig. Het is een vis van ongeveer 6 cm en wil dus wat zwemruimte hebben en is zeer teritorium vormend, tel maar op 30-40 l per vis voor zijn territorium.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor CélineD » za okt 22, 2016 7:59 pm

Dankjewel! Het is inderdaad een blauwe Betta, heb er intussen alles over opgezocht. En een aquarium van 30L voor hem ingericht met een hoop plantjes. Dankje voor de hulp :)
CélineD
Newbie

Aquarium type: juwel

Keer terug naar Vis-identificatie