[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4710: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4712: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4713: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4714: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
 Aquariaforum.be • Toon onderwerp - "Iwagumi" geïnspireerde Nano

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

"Iwagumi" geïnspireerde Nano

Creëer hier je eigen aquariumdagboek Laat iedereen meegenieten van het reilen en zeilen van jouw aquarium.
Bookmark and Share

"Iwagumi" geïnspireerde Nano

Berichtdoor arnovandevelde » do apr 27, 2017 9:07 pm

Hallo iedereen

Vandaag naar de aquariumwinkel geweest en dit wordt mijn volgend project. Het zal een minimalistische aquarium worden, maar alle opties liggen nog open. Ik tracht zo weinig mogelijk uit te geven aan dit project. ( omdat de hobby al duur genoeg is :D )
Wat heb ik alvast meegenomen?
-Een 30 liter aquarium
-"JBL AquaBasis plus" als voedingsbodem
-aquatic-nature zwarte bodem
-een mooi stukje hout dat ik zal trachten om te bouwen naar een onderwaterboom.

Licht
zal een muurstaler zijn die op de diy, zal worden bevestigd.
meer hierover zal nog volgen

Filter
in de eerste fase zal het een interne filter zijn, deze heb ik nog ergens liggen.
In een later stadium zal ik diy een externe filter maken. --> zie zelfbouw filter op het forum

verwarming
in de eerste fase zal de verwarming ook binnenin komen en later extern worden geïntegreerd in de filter.

ik zal waarschijnlijk een 100watt verwarming kopen. (iets goedkoop)

Co2, Bio ( Citroenzuur & Baking soda
Ik ga werken met Bio Co2, heb een nano-diffuser besteld maar deze komt maar binnen 4 weken.
tussentijd ga ik met een luchtsteen werken i.p.v de diffuser.

De co2 zal 24/7 aanstaan dus zal ik hoogstwaarschijnlijk moeten werken met zuurstofpompje?...

Planten & Vissen
Zoals al vermeld ik heb totaal nog geen idee wat ik met de bak exact wil gaan doen.
enkele ideen
- rode betta ( voorkeur crowntail)
-of een schooltje rasbora's ( maculata rasbora, rasbora brigittae) iets met een felle kleur

Eerst ga ik nadenken wat ik juist wil, als jullie ideeën hebben laat gerust weten!!
Enkele foto's
kastje waar de nano komt te staan.

Hoe het hout komt te staan, of toch momenteel :)
zal een bonzai boom worden
arnovandevelde
Newbie

Aquarium type:
Re: "Iwagumi" geïnspireerde Nano

Berichtdoor arnovandevelde » do apr 27, 2017 11:39 pm

Update nr. 1

Do it youre self - setup
-Muurstraler hubo 10w €14,99 in promo ( 6000k)
-oude stekker van oud apparaat hier aan verbonden.
-platprofiel € 3,50

Je kan het waarschijnlijn moeilijk zien, maar ik denk dat er genoeg licht vandaan komt! :D

even uittesten of alles wel mooi kan gedaan worden.
Lees: niet letten op duc tape :p
Dit wordt allen nog vervangen door een mooi vijsje.

"Afgewerkt product", dry fit

Volgende dagen brainstormen welke vissen ik nu uiteindelijk wil en daarop zoveel mogelijk aanpassen.
arnovandevelde
Newbie

Aquarium type:

Berichtdoor arnovandevelde » ma mei 01, 2017 6:45 pm

Gisteren in het bos stenen gaan zoeken.
Deze heb ik gevonden en de hardscape is uitgelegd. Het is nog twijfelen welke ik juist ga nemen.
Tot nu toe vind ik de laatste, het meest geslaagd.

arnovandevelde
Newbie

Aquarium type:

Berichtdoor arnovandevelde » wo mei 03, 2017 5:46 pm

Dit is hoe hij er nu ongeveer uitziet.
Nu gewoon even dry-start zodat alle plantjes mooie wortels kunnen maken.
https://snag.gy/lNb3FD.jpg
arnovandevelde
Newbie

Aquarium type:

Berichtdoor arnovandevelde » di mei 09, 2017 7:21 pm

Heb het aquarium laten vollopen. begon wat schimmel te komen op mijn hout en stenen.
Op zondag 07/05/17 laten vollopen.
Easycarbo, profito & filtermedium van easylife toegevoegd ( dubbele dosis)

Vandaag dinsdag 09/05 ziet het aquarium er zo uit. Lekker melkachtig, hopelijk klaart dit snel op.

Het enige wat ik nog moet doen is mijn mos op het hout zetten.
Dit ga ik bij mijn volgende waterwissel uitvoeren

Vraagje, kan je deze soort spons gebruiken in je aquarium?
arnovandevelde
Newbie

Aquarium type:

Berichtdoor arnovandevelde » za mei 13, 2017 11:54 am

Na een week indraaien is de bak minder melkachtig, maar wel nog steeds troebel.
Ik kan net van de linker naar de rechterkant kijken.

Mijn KH & Gh zijn zeer hoog. Iemand enig idee hoe dit zou komen?
Ik ben van plan volgende week meer waterwissels uit te voeren 3x 50% en kijken wat het geeft.

Waterwaarden zijn als volgt
Ph 7,6
Kh 20°d
GH 14
No2 0
No3 10

Ik heb bij mijn vorige bakken altijd mijn bak 4 weken laten indraaien zonder waterwissels.
maar er is wel degelijk iets mis niet?
Advies altijd welkom! :)
Plantjes zien er vrij ok uit sommige delen wat minder, andere delen komen nieuwe bladeren uit en zien er mooi groen uit
arnovandevelde
Newbie

Aquarium type:

Keer terug naar Aquariumblog