Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Glenn's Dubai 100

Creëer hier je eigen aquariumdagboek Laat iedereen meegenieten van het reilen en zeilen van jouw aquarium.
Bookmark and Share

Glenn's Dubai 100

Berichtdoor VAGlenn » di maart 22, 2016 7:59 pm

Reeds 2 maanden in het bezit van een Dubai 100 met externe filter JBL greenline e901... Alles volgens het boekje uitgevoerd en 1 maand ingedraaid met de planten, tussentijdse watermetingen tonen tot op vandaag alles onder controle. Nog geen last van algengroei op de planten (hopelijk blijft het zo)

Het is dus een aquarium van 180liter en ik ververs daarvan 2x per week ongeveer 27liter water. Rechtstreeks van de leiding dus zonder aquasafe of biotopol. Per dag ook een minimale toevoeging van easycarbo, iets minder als voorgeschreven. Eten 1x per dag en 1x per week een tablet diepvriesvoer en 1 dag per week geen eten.

Bewoners:

4x otocinclus affinis (reeds 2 gestorven)
7x corydoras sterbai (reeds 4!!!! gestorven)
12x zwarte tetra
1 "koppel" dwerggoerami's

U hebt het probleem van mijn sterfgevallen al gelezen, ik begin sterk te vermoeden dat het mannetje van de dwerggoerami's de troublemaker is.. Hij onderhoud onder de drijfplanten een schuimnest, die hij goed verdedigt blijkbaar... Het mannetje geeft het vrouwtje geen ruimte, hij verjaagd haar de hele tijd wat resulteert dat het vrouwtje niet echt een kwalitatief leven leid in mijn bak. Elke corydoras die eens naar het oppervlak wilt word meteen aangevallen door het mannetje goerami, ik ben 1x getuige geweest van zo een aanval en dit resulteerde dat de aangevallen corydoras zonder beweging naar de bodem zonk, hij was niet meteen dood maar heeft het geen 15min meer volgehouden. De corydoras zijn onderbuik zag meteen rood (precies een inwendige bloeding). Ik weet echt niet of ik het bij het rechte eind heb als ik vermoed dat een goerami zo agressief is tegen zijn medebewoner wat resulteert in sterfte, stress... ben sterk aant twijfelen om hem te verwijderen.

De zwarte tetra's doen het heel goed, zij zijn de enige die met rust gelaten worden.

Waterwaardes zijn in orde, reeds getest.
VAGlenn
Newbie

Aquarium type: Gezelschap aquarium

Re: Glenn's Dubai 100

Berichtdoor VAGlenn » di maart 22, 2016 8:01 pm

Laatst bijgewerkt door VAGlenn op di maart 22, 2016 8:51 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
VAGlenn
Newbie

Berichtdoor Wowobeer » di maart 22, 2016 8:34 pm

Als je de Rimg knop gebruikt kunnen we je foto's in zen geheel zien

Verder: is leuke bak !
Wowobeer
Hardened

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Berichtdoor Wikkes » wo maart 23, 2016 12:13 pm

leuke bak, al vind ik het spijtig dat je 3verschillende soorten stenen hebt, oogt echt niet natuurlijk, vind je nergens dat er op m² 3soorten stenen liggen.

Vind hem wel mooi ingericht
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor VAGlenn » za jun 11, 2016 10:21 am

even een tussenstand van het aquarium, de vissen doen het heel goed, geen sterfgevallen en geen agressie. Het vrouwtje van het koppel werd verwijdert en er zijn nu 6 neon en 6 hockeysticks bijgekomen.

De planten is een ander verhaal, zij groeiden heel goed, maar na verloop van tijd werden mijn planten bruin, bij een nieuw aquarium bleek dit niet al te abnormaal te zijn. Dus heb ik niet ingegrepen. Die bruine alg is nu zo goed als verdwenen buiten af en toe op de ruiten.

Maar de laatste weken heb ik precies een soort draadalg op sommige bladeren. (Zie foto) Ik ben extra easycarbo beginnen toe te voegen en de verlichting geminderd... Moet zeggen dat het niet echt hielp. Heb nu onlangs mijn planten gesnoeit en vele verwijderd om zo de plaag wat af te remmen.

Iemand tips voor het verwijderen van de deze alg ?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding
VAGlenn
Newbie

Berichtdoor eltwee » za jun 11, 2016 10:29 am

Stuur je ook op NO3 en PO4 en micronutriënten?
Gewoon verlichting naar 7 -8 uur max, draaden zoveel mogelijk manuueel verwijderen, fel aangetaste bladeren uitknippen. Dan vul je een klein verstuivertje (apatheek kast :mrgreen: ) met easycarbo en nevel je een wolk easycarbo onderwater op je aangetaste planten.
Vervolgens een beetje studie, de pH KH relatie bestuderen en als je zonder CO2 werkt je aquarium houden op het natuurlijke evenwicht.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Keer terug naar Aquariumblog