Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Juwel lido 120

Hier kan je alles kwijt i.v.m. de techniek. Onderwerpen die je in bovenstaande topic's niet kan plaatsen vinden hier hun plaats.
Bookmark and Share

Juwel lido 120

Berichtdoor JVH » ma jun 06, 2016 10:34 pm

Beste,

Ik heb momenteel een standaard juwel lido 120.
Ik zou graag een ander verwarmingselement gebruiken dat automatisch aan en uit gaat (dus weet wanneer het water warm genoeg is).
Want nu moet ik het geregeld bijstellen omdat de standaard soms handmatig hoger of lager moet gezet worden.
Zijn er bepaalde aanraders hiervoor?

Groeten
JVH
Newbie

Aquarium type: /

Re: Juwel lido 120

Berichtdoor WillemAQ » di jun 07, 2016 11:33 am

Ik wist niet dat er andere waren dan zelfregulerende. Denk niet dat er echte afraders zijn wat die toestellen betreft, dus de goedkoopste zeker en die het best past voor je bak/afmetingen /inrichting?
WillemAQ
Newbie

Aquarium type: 3 , nl. 60x30x30, 104x40x40, 150x50x50

Berichtdoor JVH » di jun 07, 2016 5:15 pm

Heb je merken of aanraders? En een goede site/shop voor te bestellen? Voorlopig zit er de standaard cilinder in:
http://www.juwel-aquarium.de/nl/Product ... zwart.html
JVH
Newbie

Berichtdoor eltwee » di jun 07, 2016 10:28 pm

Dezelfde die erin zit vodoet aan je eisen, je moet er gewoon vanaf blijven en het toestel laten regelen.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor JVH » wo jun 08, 2016 5:25 pm

Maar je kan niets instellen van bv blijf op die temperatuur.. Het toestel regelt niets volgens mij als ik zo wat naar het verloop van de temperatuur kijk. Je kan enkel + of - zetten..
JVH
Newbie

Berichtdoor WillemAQ » wo jun 08, 2016 8:43 pm

Het toestel regelt enkel een minimumtemperatuur. Als het water die t° niet haalt , dan is het toestel kapot of te klein/zwak. Ik begrijp niet waarom je het "minder" zou moeten zetten, het is geen koelingselement.
WillemAQ
Newbie

Aquarium type: 3 , nl. 60x30x30, 104x40x40, 150x50x50

Berichtdoor eltwee » wo jun 08, 2016 8:56 pm

R.T.F.M. :roll: :roll: :roll:

L2
eltwee
Hardened

Berichtdoor JVH » vr jun 10, 2016 11:13 am

Ik zou graag kunnen instellen dat hij op bv 26°C blijft staan. Dat gaat nu niet omdat er enkel + & - op staat (het is dus gokken..)
In de zomer als het warmer wordt houdt hij ook geen rekening dat het water sneller warm genoeg is en blijft hij door warmen tenzij ik hem meer naar - draai.

En bedankt eltwee voor het nuttige en constructieve antwoord.
JVH
Newbie

Berichtdoor eltwee » vr jun 10, 2016 11:26 am

"JUWEL AquaHeat - Bediening van de thermostaatverwarmer
De JUWEL Aquarium thermostaatverwarmer is een belangrijk onderdeel van het JUWEL filtersysteem. Doordat de verwarming binnen in het filterhuis en daardoor in de waterstroom is aangebracht, is een gelijkmatige verwarming van het water in het aquarium mogelijk.
De watertemperatuur wordt geregeld door de regelknop in de kop van de thermostaatverwarmer. Naar behoefte kunt u van tevoren de temperatuur instellen waarop de thermostaatverwarmer het water moet verwarmen. Indien u de regelaar in het midden tussen "+" en "-" laat staan, zal een temperatuur van circa 23 - 26 graden Celsius of 74-78 graden Fahrenheit worden gegenereerd.
Houd er s.v.p. rekening mee dat het afhankelijk van de huidige temperatuur van het water in het aquarium ca. 12 uur of langer kan duren voordat de thermostaatverwarmer het water tot de gewenste temperatuur heeft verwarmd. De thermostaatverwarmer houdt het water vervolgens automatisch op de gewenste temperatuur en wordt daarvoor indien nodig automatisch in- of uitgeschakeld. U herkent aan de rode glimlamp of de thermostaatverwarmer is ingeschakeld.
Wij raden u verder aan de temperatuur van het water regelmatig met een thermometer te checken. De thermostaatverwarmer heeft verder geen onderhoud nodig."

Uittreksel uit de handleiding van een juwel lido 120 blz 7, het koste mij 30 sec om dit te vinden op internet.
Jij ben al van maandag aan het zoeken hoe je verwarming werkt.
Het is dus wel degelijk een thermostaat, zelfs een die verstandig genoeg geen temperatuurschaal heeft zodat de doorsnee klojo verplicht is een thermometer in zijn aquarium te hangen om te temperatuur te controleren en niet blind op een schaalverdeling afgaat die toch nooit just is.

L2
eltwee
Hardened

Berichtdoor JVH » vr jun 10, 2016 2:00 pm

Wat zijn we toch vriendelijk vandaag.
Die handleiding had ik al heel lang gevonden & gelezen. De werking had ik ook al lang door. Een thermometer hangt ook in mijn aquarium.
Het ding is dat de verwarmer bij mij niet doet wat er in de handleiding staat. Als het binnen bv 21°C is dan blijft het water mooi op 26°C. Als het binnen warmer wordt (bv 24°C) blijft hij gewoon doorwarmen waardoor de watertemperatuur stijgt. Dat lijkt mij niet echt de bedoeling van een thermostaat..
Maar goed, ik zal wel eens gewoon kijken voor een nieuwe.

Groeten,

Klojo
JVH
Newbie

Berichtdoor eltwee » vr jun 10, 2016 2:34 pm

Warmt hij effectief of zie je gewoon de temperatuur stijgen? Je verlichting is een grote bijdrage aan het opwarmen van je aquarium, bij een huiskamer van 24° zul je vlot boven de 26° watertemperatuur uitgaan en hier heeft de verwarming geen bijdrage. Gewoon eens testen in een emmer water en je weet of de werking ok is.

L2
eltwee
Hardened

Berichtdoor JVH » do jun 23, 2016 2:34 pm

Heb hem is getest en in de emmer bleef hij wel vrij stabiel.
Kan het dan gewoon de lichten zijn die de bak verder opwarmen als het in de kamer al warm is?
JVH
Newbie

Keer terug naar Andere