Inloggen/Registreren

Zoeken Help

aquariumbouwer

Hier kan je alles kwijt i.v.m. de techniek. Onderwerpen die je in bovenstaande topic's niet kan plaatsen vinden hier hun plaats.
Bookmark and Share

aquariumbouwer

Berichtdoor Noa » wo okt 01, 2014 3:44 pm

dag allemaal

ik ben spiksplinternieuw op dit forum

Allereerst : proficiat met jullie heel mooie forum .
Als sinds mijn jeugd heb ik een aquarium gehad

Nu hebben we een aquarium van 1,20 m , maar daar zitten - wegens omstandigheden , enkel koudwatervissen in .
Ik zou graag opnieuw heropstarten , maar dan wel ' zoals het hoort' met een mooie grote aquarium.

We hebben de ruimte voor een grote bak . Liefst zelfs 2,50 meter

1)Jaaaaaaaaren geleden heeft mijn broer een aqarium laten bouwen door een zeker Frank of Franky uit Beveren . Hij had ook een zaak ( iets met zaire of kongo , ik weet het echt niet meer ) Ik vind , ondanks zeer veel zoeken , zijn gegevens niet meer terug . Weet iemand of hij nog aquaria bouwt ?

2) Ik heb via een tweedehandssite aan een hele mooie prijs een optie genomen op zo'n grote bak. Hij is heel mooi , met alles erop en eraan. Probleem is , hij is oud en staat al minstens 5 jaar leeg te verkommeren. Natuurlijk ben ik bang dat hij zou kunnen gaan lekken . Dat is de 2de reden waarom ik een aquariumbouwer zoek die deze aquarium weer uit elkaar zou kunnen halen en opnieuw siliconiseren ( weet niet of dit goed Nederlands is )

Kunnen jullie me even helpen ?

Ik ken de forumregels (nog ) niet goed : misschien moeten dergelijke antwoorden via PB

Hartelijk dank !

Kris
Noa
Newbie

Aquarium type: zoetwateraquarium 120 cm , nu aquarium 250 CM aan

Re: aquariumbouwer

Berichtdoor Stekke » do okt 02, 2014 12:11 pm

bij ACC kunnen ze er zeker op maat maken en is meestal wel een van de goedkoopste, tenzij je het zelf kan natuurlijk :D

En hier op het forum zijn er wel enkele die er zelf ook plakken :)
Stekke
Moderator

Aquarium type: Rio400 (west afrikaanse biotoop)

Berichtdoor Noa » do okt 02, 2014 2:17 pm

Stekke schreef:bij ACC kunnen ze er zeker op maat maken en is meestal wel een van de goedkoopste, tenzij je het zelf kan natuurlijk :D dat kan en durf ik absoluut NIET :):)

En hier op het forum zijn er wel enkele die er zelf ook plakken :)

Dan k je voor je reactie !

Mijn eerste optie is dat ik het aquarium waar ik een optie op heb - dat is 2X optie in 1 zin - zou willen laten uit elkaar nemen en opnieuw 'aan' elkaar plakken . Hij staat immers al 5 jaar leeg en is de silicone dan niet versleten?

Of is het technisch mogelijk er een nieuwe laag silicone op aan te brengen ? Of is dit zever ?
Zo ja , kan me iemand me hierbij helpen - uiteraard tegen betaling ! - of adviseren ? ( ikzelf ben hier niet handig genoeg voor

De tweede optie is gewoon een nieuwe bak kopen
Maar is dat niet wat verloren gesmeten geld , omdat het glas van bovenvermeld aquarium toch niet kan versleten zijn ? Of bestaat er zoiets als 'glas-moeheid ' ( naar analogie met metaal-moeheid ) ?

Alvast bedankt om me te helpen deze knoop te ontwarren !
Noa
Newbie

Berichtdoor Wowobeer » vr okt 03, 2014 2:45 pm

Ghoh, je kan dat altijd eens vragen bij aqua bouwers, maar ik denk nu niet dat ze gaan staan te springen om oud glas te herplakken. Ofwel zoveel gaan vragen dat het bijna zoveel gaat kosten dan een nieuwe bak :D

Maar zoals eerder gezet: ik heb ook eens prijs laten maken bij verschillende bouwers; en het ACC kwam er als goedkoopste uit.

En mensen op het forum die mee een bak van 2.5meter komen herkleven: dat lijkt me een grote verantwoordelijkheid om dat te komen doen :P;-)
Wowobeer
Hardened

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Berichtdoor Matt1118 » za okt 04, 2014 7:24 pm

Ik stuur je het email adres van franky privé.

Mvg Matthias
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Berichtdoor Noa » za okt 04, 2014 9:18 pm

bedankt
ik heb hem inmiddels kort aan de lijn gehad
ik mag morgennamiddag terugbellen
Noa
Newbie

Berichtdoor Matt1118 » zo okt 05, 2014 12:12 am

Als je meer weet, en je ziet dat zitten. Kan je mij privé eventueel laten weten wat het bij hem zou kosten.
Ongeveer, gewoon dat ik weet in welke prijsklasse ik moet denken.

Ik heb plannen om deze winter een bak te maken, maar de laatste weken twijfel ik enorm. Een volglasbak van 300x70x70 kost zo'n €900.
Als ik het zelf moet doen kom ik daar al vlug boven...

Stel dat het bij Franky dan nog eens goedkoper zou zijn, dan begin ik zelf niet aan :mrgreen:
Matt1118
Moderator

Berichtdoor Wikkes » zo okt 05, 2014 12:47 pm

franky hoorde ik de laatste tijd mindere dingen over. zelf geen ervaring mee.

DE beste prijs om het door DE beste van belgie te laten doen was antwerps cichliden center en diesters aquarium.

Die bakken komen van bij aqualife, en zijn deftige bakken.

Ik zou voor een Volglas aquarium 200x50x60, 12mm bij ACC 400€betalen, bij diesters aquarium 392€

Dus voor een 250cm bak 50x60 schat ik een goei 550€. voor ene met biofilter en verlichting + pomp een doei 800€ in vynil afgewerkt.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Matt1118 » zo okt 05, 2014 4:35 pm

Kan je bakken bij aqualife zelf bestellen, zonder tussenpersoon zal het waarschijnlijk goedkoper zijn?
Matt1118
Moderator

Berichtdoor oliware » zo okt 05, 2014 5:41 pm

Er bestaat zoiets als service ook he, Mijne (zeer grote "L"), komt via ACC, eerst met 5 man onderstel moeten binnendragen en dan met 8 de aquarium zélf, werd volledig door hem ter plaatse gezet.
Schitterende service, dan me nog met raad bijgestaan om alles aan te sluiten :!:
oliware
Newbie

Aquarium type: opstartbak 60*30*30 + L 250*70*70+70*70*50

Berichtdoor Wowobeer » zo okt 05, 2014 7:54 pm

oliware schreef:Er bestaat zoiets als service ook he, Mijne (zeer grote "L"), komt via ACC, eerst met 5 man onderstel moeten binnendragen en dan met 8 de aquarium zélf, werd volledig door hem ter plaatse gezet.
Schitterende service, dan me nog met raad bijgestaan om alles aan te sluiten :!:

Dat is inderdaad ook wel wat waard dat je daar je eigen rug niet op moet breken :lol:
Wowobeer
Hardened

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Berichtdoor Wikkes » ma okt 06, 2014 10:24 am

Matt1118 schreef:Kan je bakken bij aqualife zelf bestellen, zonder tussenpersoon zal het waarschijnlijk goedkoper zijn?

Nope, heb ik achter geluisterd. ACC en DAC hebben al zeer goeie prijzen.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Keer terug naar Andere