Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Pleco albino: eitjes

Pantser- en harnasmeervallen, wil je iets weten of meedelen over deze dieren plaats je reactie dan hier. (Corydoras, Brochis, Hypancistrus, Ancistrus, Panaque, Peckolita, Sturisoma, Rineloricaria, Farlowella, Otocinclus, ...)
Bookmark and Share

Pleco albino: eitjes

Berichtdoor MaximKokorev » wo apr 20, 2016 3:39 pm

Dag beste gebruikers,
Ik heb een aquarium met wat vissen en 2 albino plecos, 1 mannetje en 1 vrouwtje. En wel, ik heb nu wat eitjes in mijn aquarium en ik ben 100% zeker dat het van hun is want vroeger hadden ze er ook al wat maar daar was het me nooit gelukt om de pasgeborenen levend te houden. Ik had er toen maximum een 10tal en ze kwamen ook vaak uit. En uit angst dat ze zouden worden opgegeten door andere vissen heb ik ze zo in een netje geplaatst maar nog in het zelfde aquarium. En ze leefde daar wel, maar telkens als ik 's avonds mijn eten gaf voor mijn plecos (zo kleine bolletjes) stierven de kleintjes. Alsof dat als dat eten in het water was ze het niet aankonden.
En dus ik heb nu misschien bijna een 20tal eitjes wat voor mij redelijk veel is, maar ik wil natuurlijk dat er zoveel mogelijk blijven leven.
Kunnen jullie me helpen? Indien nodig kan ik de waterwaarden geven en wat foto's nemen(ga je me wel wat moeten helpen om het hier te kunnen zetten want ben pas nieuw.)
Alvast Bedankt,
MaximKokorev
MaximKokorev
Newbie

Aquarium type: Zoetwateraquerium

Re: Pleco albino: eitjes

Berichtdoor DoubleDutch » di apr 26, 2016 3:41 pm

Als het ancistrussen zijn, dient het mannetje de eitjes zelf te verzorgen en door te wapperen van vers water te voorzien. Ze zetten deze eitjes af in een hol / grot, dus als je ze in het aquarium hebt aangetroffen twijfel ik over de ouders.
DoubleDutch
Regular

Aquarium type: Diverse zoetwater

Berichtdoor MaximKokorev » di apr 26, 2016 11:49 pm

Wel ze hebben ze gelegd in een soort van spleet in een houtstuk en het mannetje zit er vrijwel constant op om ze waarschijnlijk te bewaken.
MaximKokorev
Newbie

Aquarium type: Zoetwateraquerium

Berichtdoor Wikkes » vr apr 29, 2016 5:05 pm

MaximKokorev schreef:Wel ze hebben ze gelegd in een soort van spleet in een houtstuk en het mannetje zit er vrijwel constant op om ze waarschijnlijk te bewaken.

gewoon laten doen wekrt het beste
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor DoubleDutch » di mei 03, 2016 4:53 pm

Met Wikkes eens
DoubleDutch
Regular

Aquarium type: Diverse zoetwater

Keer terug naar Pantser- en harnasmeervallen