Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Koi?

Algemene info m.b.t. de koudwatervissen. Goudvissen, goudwinde, vetje, Shubunkin, komeetstaarten, enz .
Bookmark and Share

Koi?

Berichtdoor rocky0909 » do maart 15, 2007 12:19 am

Beste mensen,

ik vroeg me af of het haalbaar is om koi's in een aquarium onder te brengen. Ik heb steeds tropische vissen gehad maar wil wel eens overschakelen naar koi's (indien mogelijk)
Ik heb een buitenfiltersysteem met overloop, aquarium 2m

Alvast bedankt :wink:
rocky0909
Newbie

Berichtdoor Apisto » do maart 15, 2007 10:10 am

Zolang de koi jong is en als je de bak in de zomer koel kan houden, kan het even gaan. Maar je zal de waterkwaliteit erg goed in de gaten moeten houden.
breng eens een bezoek aan mijn (killivis)site: http://users.pandora.be/aphyosemion
en aan aquariumclub: http://www.blackmolly.be
Apisto
Hardened

Berichtdoor rocky0909 » za maart 17, 2007 2:37 am

Het zou de bedoeling zijn dat ik de koi's wanneer te groot worden zou overplaatsen naar mijn vijver :)
Zijn er soms enkele tips ivm de watertemperatuur, ik had ergens op internet gelezen dat iemand een aquarium met koi's heeft en deze constant op 19 graden probeert te houden, of zou het beter zijn gewoonweg geen verwaringselement erbij te steken?

mvg
rocky0909
Newbie

Berichtdoor Admin » za maart 24, 2007 8:01 pm

Hey,

Ik zou zeker geen verwarmingselement in het aquarium voorzien. Is voor niks nodig lijkt me. De kamertemperatuur +/- 21 °c is zeker voldoende hoor.

Je aquarium is in ieder geval groot genoeg om idd kleinere exemplaren een tijdje in onder te brengen. Het spreekt voor zich dat op een bepaald moment te tijd rijp zal zijn die 'kleppers' eruit te vangen en over te brengen naar een grotere omgeving. Ook mag je hiermee niet te lang wachten. Wanneer ze te groot zouden wroden kan hun groei wat stagneren waardoor je later minder mooi uitgegroeide exemplaren gaat krijgen. Dus wacht niet tot het laatste moment.

Plaats ook nooit een koi van je aquarium naar de vijver , over in de winter !! Zorg dat de temperatuurshok minimaal is. Bv in de zomer kan het mogelijk zijn je koi's over te plaatsen. Het water van de vijver zal dan niet veel verschillen (afhankelijk van de ligging natuurlijk).

Hou ons maar op de hoogte.

Greetzz :wink:
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor mmvn » di maart 04, 2008 10:23 pm

hallo

ik heb een bak van 80x30x40 en ik heb er drie bankok koi's er in gehad ze waren niet groot maar ik kan je wel zeggen dat het gaat maar je moet wel om de twee weken je bak goed schoon maken en ik heb achter mijn bak een pomp staan van 300liter per uur en mijn bak werd als nog erg vies het gaat wel dus maar je hebt er wel veel werk er aan
mmvn
Newbie

Keer terug naar Koudwatervissen