Inloggen/Registreren

Zoeken Help

waar kan je vetjes, dwergbaarzen, bittervoorns enz. kopen?

Algemene info m.b.t. de koudwatervissen. Goudvissen, goudwinde, vetje, Shubunkin, komeetstaarten, enz .
Bookmark and Share

waar kan je vetjes, dwergbaarzen, bittervoorns enz. kopen?

Berichtdoor ravinder » za mei 27, 2006 10:29 pm

toen ik begon met een koudwateraquarium wou ik absoluut wat anders dan een goudvis aquarium. het lukte nog wel om zeelten (groene) en zonnebaarzen (komkommer) te vinden in tuincentra en aquariumwinkels. maar ik zou graag bijvoorbeeld nog vissen willen toevoegen als stekelbaarzen en vetjes. maar waar kan je ze krijgen? vissen doe ik al lang niet meer. weet iemand een winkel in regio haaglanden waar inheemse vissen worden verkocht?
ravinder
Newbie

Berichtdoor Koudwatervissen » za mei 27, 2006 10:40 pm

tja geen idee, k woon in Zuid-Limburg. Zoek es via de telefoongids.nl, miss vind je wat!
"I'm just arriving in the city and there's music on my mind"
Koudwatervissen
Regular

Aquarium type: Aqua 40

Berichtdoor marlène » zo mei 28, 2006 8:33 am

Als je ze niet kun kopen in je buurt, is het zeker de moeite waard om eens onder bruggen te kijken en een schepnetje mee te nemen. Daar zwemmen veel jonge visjes, ik heb er veel voorntjes en baarsjes gezien.(Vooral in sloten die ouder zijn dan 1960 is mijn ervaring.)
Tja en als je het verkeerde soort visje geschept hebt en je komt er achter als het groter wordt, is het ook vrij eenvoudig om het terug in de sloot te doen.
Een leuke verrassende bezigheid lijkt me. :wink:

Ik zal zelf ook eens in de winkels in deze regio rondkijken.
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor Apisto » zo mei 28, 2006 1:38 pm

stekelbaarsjes en modderkruipertjes kan je tegenwoordig in de aquariumhandel krijgen.

De vraag is natuurlijk wat jij onder koudwater verstaat?
Ik heb nog een 6-tal Elassoma Evergladei (kamertemperatuur tot 15°c in de winter) die je mag hebben (ik woon in Belgisch Limburg)

Austrolebias, megalebias, fundulus, aphanius, valencia,... zijn vissen waar aan te komen valt mits wat moeite (daar moet je eigenlijk op 11 juni (gok ik) voor in Antwerpen zijn, dan worden deze soorten geveild door liefhebbers)

Chinese danio's kan je ook gerust tot 12-13°c laten zakken (ze zijn dan zelfs mooier gekleurd dan bij warme temperaturen)
breng eens een bezoek aan mijn (killivis)site: http://users.pandora.be/aphyosemion
en aan aquariumclub: http://www.blackmolly.be
Apisto
Hardened

Re: waar kan je vetjes, dwergbaarzen, bittervoorns enz. kope

Berichtdoor neos » za feb 09, 2008 7:24 am

ravinder schreef:toen ik begon met een koudwateraquarium wou ik absoluut wat anders dan een goudvis aquarium. het lukte nog wel om zeelten (groene) en zonnebaarzen (komkommer) te vinden in tuincentra en aquariumwinkels. maar ik zou graag bijvoorbeeld nog vissen willen toevoegen als stekelbaarzen en vetjes. maar waar kan je ze krijgen? vissen doe ik al lang niet meer. weet iemand een winkel in regio haaglanden waar inheemse vissen worden verkocht?

Wel een heel laat antwoord, maar je bent niet de enige die ernaar op zoek is.

Inlandse vis is beschermd en mag zelfs niet levend vervoerd worden. Vandaar dat je ze ook nergens te koop zal vinden.

Mits een beetje googlen kan je heel de wetgeving terzake wel vinden.
Dit mag je zeker niet missen!!!! http://garnalenhappening.be
neos
Newbie

Berichtdoor Sloeberke » za feb 09, 2008 8:40 am

Als je nog steeds op zoek bent geef een seintje ik kan je misschien helpen voor bittervoorns en vetjes.
Een hardgekookt ei=6 minuten.Tien hardgekookte eieren=60 minuten.T'leven is simpel.
Sloeberke
Newbie

Re: waar kan je vetjes, dwergbaarzen, bittervoorns enz. kope

Berichtdoor mirlong1 » wo feb 27, 2008 1:13 pm

neos schreef:Wel een heel laat antwoord, maar je bent niet de enige die ernaar op zoek is.

Inlandse vis is beschermd en mag zelfs niet levend vervoerd worden. Vandaar dat je ze ook nergens te koop zal vinden.

Mits een beetje googlen kan je heel de wetgeving terzake wel vinden.

Ook voor Stekelbaarsjes? Want deze zijn in sommige winkels wel te koop.

Groeten,

J.
Aquarium : Cayman 60 Pro [62,5*34,5*45,5]
Belichting : 2 x 15 W - T8
Filter : inbouw 'BluWave05'
Verwarming : BluClima 100 W
Pomp : BluPower 350l/h
Bestand : 8 Stekelbaarzen
mirlong1
Newbie

Berichtdoor Apisto » wo feb 27, 2008 9:27 pm

Niet alle stekelbaarssoorten zijn inheems en dus niet beschermd.
breng eens een bezoek aan mijn (killivis)site: http://users.pandora.be/aphyosemion
en aan aquariumclub: http://www.blackmolly.be
Apisto
Hardened

Keer terug naar Koudwatervissen