Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Hoeveel vissen in mijn aquarium (40x20x25)

Algemene info m.b.t. de koudwatervissen. Goudvissen, goudwinde, vetje, Shubunkin, komeetstaarten, enz .
Bookmark and Share

Hoeveel vissen in mijn aquarium (40x20x25)

Berichtdoor Wolf » vr mei 30, 2014 4:58 pm

Ik droomde al langer over visjes op mijn kamer en heb nu eindelijk de stap gezet.

Ik heb een bak van 40x20x25, op de bodem ligt wit rivierzand en ik heb 1 plantje (Limnophila heterophylia). Voorlopig heb ik nog geen filter (tips?), maar heb wel iets mee gekregen in de vissenwinkel (aqua vivo) dat alles van het water in orde zou moeten brengen.
Ik heb al wat rondgekeken op dit forum en vraag mij nu af welke vissen (en hoeveel) ik best neem. Mijn bak is dus ongeveer 22l en er is geen verwarming aanwezig. Ik zie graag goudvissen met langere staarten, iets in de aard van sluiervissen, maar de sluiers hoeven niet echt heel lang te zijn, gewoon een beetje 'elegant'. Ook een black moor leek mij leuk. Ik had ook graag een bodemkruiper of kuisvisje of hoe het ook heet gehad.
Wat denken jullie? (Ik zou mijn vissen kopen bij aqua botia in Gent)
Wolf
Regular

Aquarium type: 60l warm water

Re: Hoeveel vissen in mijn aquarium (40x20x25)

Berichtdoor Stekke » vr mei 30, 2014 8:17 pm

eerlijk gezegd, geen tenzij voor opgroeibakje, is echt te klein om eigenlijk vissen in te houden, meer een garnalen bakje
Stekke
Moderator

Aquarium type: Rio400 (west afrikaanse biotoop)

Berichtdoor leppie » vr mei 30, 2014 10:13 pm

Zou ik ook niet doen, vindt 60/30/45 al aan de kleine kant.
No Ark Taka No Tsumi o Kakuse
leppie
Newbie

Aquarium type: Warmwater 60/30/30 en indraaiende 100/45/55

Berichtdoor viny boy » vr mei 30, 2014 10:15 pm

Lijken garnalen je niets, zo'n leuke actieve beestjes, kijk bijvoorbeeld eens naar dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=RsN8_YDv5aI
viny boy
Regular

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor Wikkes » za mei 31, 2014 10:05 am

dringend een filter insteken en 3weken wachten voor je er dieren inzet. anders sterft garantie je bevolking door nitrietpiek, wat ze je ook proberen wijs te maken in de winkel.

Je bak is inderdaad veel te klein voor vissen. en enorm te klein voor alle soorten goudvissen(die hebben minimaal 50L water nodig en wordn na verloop van jaren 30cm)
Kuisvissen kunnen al helemaal niet in deze bak, die worden 12-15cm, noemen ze trouwens ancistrussen, of corydorassen.

Wat eventueel kan zijn visjes die maximaal 2.5cm worden. en dan een 8 stuks. of een betta zou ook kunnen.

Ik ben hier gene voorstander van, maar het zou wel kunnen. Beter wat kleine visjes of een betta dan er goudvissen of black moors in te steken.

Niet meer want dan verpest je je water, kan je filter niet volgen, en een hoop elende achteraf.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Shadosy » za mei 31, 2014 10:14 am

Gewoon een mooi garnalen bak van maken, je kunt er zoveel mee doen.
Maar dan zou ik inderdaad wel beginnen met een filter er in te steken.
Shadosy
Hardened

Aquarium type: Te veel!

Berichtdoor Wolf » zo jun 01, 2014 4:28 pm

Een filter zit er in, gisteren bij de Tom&co gaan halen (Swordfish 200). De man van de tom&co zei dat kleine tropische vissen wel zou moeten lukken, met thermostaat wel te verstaan. Hij sprak van Black Molly's, Platy's of Zwaarddragers. Zwaarddragers zijn sowieso te groot denk ik, wat denken jullie van de rest? Guppy's kan ook, maar daar ben ik niet zo zot van.
De man zei ook dat warmwatervissen niet moeilijker zijn dan koudwatervissen, ik heb daar een beetje mijn twijfels over, wat is jullie ervaring?
En als ik het met thermostaat doe en het wordt deze zomer zo 26 graden ofzo, zet je dan de thermostaat uit om te voorkomen dat het te warm wordt of regelt zo'n ding zichzelf?
Zou ik de filter (inclusief zuurstofdinges) mogen uitzetten 's nachts, den aquarium staat op mijn kamer en hij maakt nogal wat lawaai.
Wolf
Regular

Aquarium type: 60l warm water

Berichtdoor Wikkes » ma jun 02, 2014 11:20 am

filter ALTIJD laten draaien, na 1u zijn de bacterien dood die erin zitten, en dan haaldeu een hoop miserie op de nek.
Natuurlijk zegt die man dat dat kan, dieje wilt gewoon geld verdienen aan u, zonder het welzijn van de vissen te bekijken. het kan gewoon NIET wat hij voorsteld. een stuk of 8 micro rasbora's van 2.5cm zou nog gaan, maar beter niet.
Temperatuur doet niks aan de moeilijkheidsgraad
termostaat vanlt uit. thermostaat is een beveiliging in de verwarmer, als je die insteld op 24° dan verwarmt die tot 24°, dan stopt het verwarmen automatisch tot het water een beetje afkoelt, de thermostaat opnieuw aan springt en dan verwarmt die terug tot 24°

Laat u niks wijsmaken door de verkopers, die kennen er de ballen van en willen alleen maar geld aan je verdienen, als je onze raad niet opvolgt, dan gaat het gegarandeerd mis. Ik wil niet dat je de zoveelste zijt die zich laat vangen door de verkopers, en achteraf kunnen zij het proberen uit te dokteren waarom je problemen krijgt.

Ge moet eens inbeelden dat er in dat 20L bakje van u 8 viskes van 5a6cm inzitten, das toch niet diervriendelijk.
Mijn vriendin heeft pas een 60L met 8 platy's, en das al maar nipt.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Keer terug naar Koudwatervissen