Inloggen/Registreren

Zoeken Help

2 sluierstaartjes

Algemene info m.b.t. de koudwatervissen. Goudvissen, goudwinde, vetje, Shubunkin, komeetstaarten, enz .
Bookmark and Share

2 sluierstaartjes

Berichtdoor lovefish » do nov 21, 2013 7:23 pm

hallo,

ik heb een vraagske
ik heb 3 dagen geleden gestart met een aquarium en 2 sluierstaartjes gelocht.

nu wil ik graag weten hoe groot de sluierstraatjes kunnen worden en wanneer?
ik heb nu 2 kleintjes gekocht tussen 3 en 4 cm
en ik heb een aquarium gekocht 40 op 40 cm en 25 hoog met een vilter dat was inbegrepen verder heb ik een pompje bij gekocht voor zuurstof te maken en een duikerhelm als decoratie.

mvg
Astrid
lovefish
Newbie

Aquarium type: merk aquarium superfish

Re: 2 sluierstaartjes

Berichtdoor Matt1118 » do nov 21, 2013 7:49 pm

Ze worden 15 tot 30 jaar. En worden 30cm groot.
Doordat ze in een klein aquarium zitten, zullen ze mss niet zo groot worden. Maar hun ingewanden blijven vaak wel groeien. Het beste is dus een vijver zoeken waar je ze kan houden en kijken welke vis je beter kan houden in je aquarium.
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Berichtdoor lovefish » do nov 21, 2013 7:53 pm

thx voor u reactie matt,

maar wanneer starten ze groot te worden ik bedoel wanneer moet ik ze uit halen in de kleine aqurarium en over brengen naar de grote aquarium,
ik zelf kan ze niet in de vijver doen dan zal ik later een grote aquarium kopen van een 1m of zo
lovefish
Newbie

Berichtdoor Matt1118 » do nov 21, 2013 8:10 pm

Blij dat ik kan helpen :-)

Best zo vlug mogelijk. Inwendig blijven ze groeien.
Als ik jouw was zou ik proberen via een zoekertje iemand te zoeken met een vijver. Je kan ze ook in een aquarium houden maar reken dan maar 150 liter per vis.
Momenteel zou het ook niet slecht zijn elke dag 1/4 van je water te verversen. Zo houd je de vervuiling van het water lager.
Matt1118
Moderator

Berichtdoor christel 1975 » do nov 21, 2013 8:43 pm

sluiertjes zijn geen koudwatervissen. ze hebben graag een watertemperatuur van +- 22° eigenlijk zou je hen nu al in een groter aquarium moeten steken anders gaan ze misgroeien. je aquarium heeft ook geen opstart gehad denk ik? daarover met je even zoeken op het forum wat ik daarmee wil bedoelen. wel zonde dat de verkopers waar je deze vissen hebt gehaalt je geen deftige uitleg hebben gegeven :?
onze FB pagina https://www.facebook.com/groups/132654520137959/
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Aquarium type: gezelschaps aquarium

Berichtdoor lovefish » do nov 21, 2013 8:56 pm

christel 1975 schreef:sluiertjes zijn geen koudwatervissen. ze hebben graag een watertemperatuur van +- 22° eigenlijk zou je hen nu al in een groter aquarium moeten steken anders gaan ze misgroeien. je aquarium heeft ook geen opstart gehad denk ik? daarover met je even zoeken op het forum wat ik daarmee wil bedoelen. wel zonde dat de verkopers waar je deze vissen hebt gehaalt je geen deftige uitleg hebben gegeven :?

Dank u voor u reactie Christel,

Maar momenteel kan ik nu geen grote aquarium kopen van een 1 m of zo, dat kost bijna 200€ :(
maar kan ik ze even een jaartje zo houden, hoe het nu is?
ja de verkoper heeft gezegd na 7 jaar kunnen ze groot worden 30 cm en je kan ze nu een jaartje in dit aquarium houden.
ik ken er niets van maar 1 ding wil ik wel zeggen ze zijn schatjes ze hebben een eigen karakter :D ik wis niet dat je van een visje zo veel vriendschap kan terug krijgen,
nu heb ik een decoratie waterhelm in gedaan met zuurstof erin dan komen er zo belletjes uit, en die kunnen ook goed graven in de grind en dan maken ze een bedje is dat normaal dat ze liggen op de modem zo veel?

mvg
Astrid
lovefish
Newbie

Berichtdoor christel 1975 » do nov 21, 2013 9:01 pm

sluiertjes liggen normaal niet op de bodem. heb je u waterwaardes al eens opgemeten? normaal is het beste om een aquarium 4 weken te laten draaien zonder vissen erin. dat is de opstart. en nee eigenlijk is jouw aquarium niet geschikt voor hen. was een mooie verkoopstruk vande verkoper om te zeggen dat ze pas over een jaar gaan beginnen groeien :?
onze FB pagina https://www.facebook.com/groups/132654520137959/
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Aquarium type: gezelschaps aquarium

Berichtdoor Matt1118 » do nov 21, 2013 9:14 pm

Wist niet dat er goudvissen waren die zo warm water wouden :-)

In dat geval zou ik ze terug brengen en u geld terug vragen. Een aquarium van 1meter is vaak nog niet voldoende afhankelijk van de diepte en hoogte zal je al vlug aan 120-150cm zitten...
Matt1118
Moderator

Berichtdoor CreaThor » do nov 21, 2013 10:58 pm

lovefish schreef:
christel 1975 schreef:sluiertjes zijn geen koudwatervissen. ze hebben graag een watertemperatuur van +- 22° eigenlijk zou je hen nu al in een groter aquarium moeten steken anders gaan ze misgroeien. je aquarium heeft ook geen opstart gehad denk ik? daarover met je even zoeken op het forum wat ik daarmee wil bedoelen. wel zonde dat de verkopers waar je deze vissen hebt gehaalt je geen deftige uitleg hebben gegeven :?

Maar momenteel kan ik nu geen grote aquarium kopen van een 1 m of zo, dat kost bijna 200€ :(
ja de verkoper heeft gezegd na 7 jaar kunnen ze groot worden 30 cm en je kan ze nu een jaartje in dit aquarium houden.
ik ken er niets van maar 1 ding wil ik wel zeggen ze zijn schatjes ze hebben een eigen karakter :D ik wis niet dat je van een visje zo veel vriendschap kan terug krijgen,
nu heb ik een decoratie waterhelm in gedaan met zuurstof erin dan komen er zo belletjes uit, en die kunnen ook goed graven in de grind en dan maken ze een bedje is dat normaal dat ze liggen op de modem zo veel?

mvg
Astrid

Bedoel je echt Modem of Bodem. Want als ze op de Modem liggen begrijp ik het niet meer zo goed. :roll: :wink:

Heb nog ni echt Sluierstaarten in een groot aquarium gezien eigenlijk. Zijn er geen ander vissen die je ook mooi en schattig vind dan?
CreaThor
Regular

Aquarium type: Nano Qubie 40/ Aquascape maatwerk 160x60x60

Berichtdoor lovefish » vr nov 22, 2013 6:36 pm

CreaThor schreef:
lovefish schreef:

mvg
Astrid

Bedoel je echt Modem of Bodem. Want als ze op de Modem liggen begrijp ik het niet meer zo goed. :roll: :wink:

Heb nog ni echt Sluierstaarten in een groot aquarium gezien eigenlijk. Zijn er geen ander vissen die je ook mooi en schattig vind dan?

Hallo,

ik Vind zeker andere vissen mooi maar nu zijn mijn visjes mijn oogappeltjes ,
en ja ik bedoel bodem,:-)

mvg
astrid
lovefish
Newbie

Berichtdoor lovefish » vr nov 22, 2013 6:46 pm

zo mijn probleem is opgelost

volgende jaar januari krijg ik een grote aquarium, 1m20
zo dan is dat goed voor mijn oogappeltjes :-) ik ben zo blij
en dan start ik met warm water vissen voor de aquarium die ik nu heb
zo dat is nice

mvg
Astrid
lovefish
Newbie

Berichtdoor CreaThor » za nov 23, 2013 1:09 am

Leuk te horen! Ben benieuwd. Heb je ook toevallig geen foto om eens je oogappeltjes te laten zien?
CreaThor
Regular

Aquarium type: Nano Qubie 40/ Aquascape maatwerk 160x60x60

Keer terug naar Koudwatervissen