Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Waar axolotls kopen?

Plaats hier jouw verhaal i.v.m. de opstart van uw aquarium.
Bookmark and Share

Waar axolotls kopen?

Berichtdoor pshn » za nov 11, 2017 4:06 am

Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd aan het overwegen om een aquarium te kopen, en het liefst zou ik hierin axolotls houden.
Hieromtrent heb ik al zoveel mogelijk informatie proberen op te zoeken om ze zo goed en comfortabel mogelijk te houden, want ik ben absoluut nog geen kenner wat aquaria betreft, dus ik wil zeker voorbereid zijn.

Mijn gedachte was om twee axolotls te houden in een bak van 110 L, die redelijk lang is zodat ze genoeg bodemruimte hebben om op te lopen en zodat ik genoeg plaats heb om er wat verstopplaatsen voor hen te creëren.
Het liefst zou ik er drie hebben, maar van wat ik heb gelezen hoeven axolotls niet per se maatjes te hebben, in sommige gevallen soms in tegendeel - en met drie zou een bak van deze grootte waarschijnlijk te klein zijn en misschien tot agressiviteit leiden (zo heb ik het toch opgevat, corrigeer me als ik verkeerd zit?).

Hoe dan ook, zelfs met het plan van twee axolotls te nemen zit ik meteen met een toch wel essentieel probleem; ik weet niet waar ik de axolotls vandaan moet halen. Ik heb hier absoluut geen kennis van, ik weet niet wat de mogelijkheden zijn en of er dingen zijn waar ik zeker op moet letten.

Op het internet vind ik op zich wel links naar plaatsen waar ze axolotls verkopen, maar ik heb geen auto, en ik vind het zeer lastig om eventueel met individuen af te spreken om ze te verkrijgen. Ik zou absoluut bereid zijn om een premie te betalen zodat ik ze gewoon ergens in een winkel kan gaan halen, maar ik zou niet meteen weten welke winkel ze verkoopt.

Ik woon in Limburg (België), en als ik kijk op de website van Hustinx Aquaristiek hebben ze precies geen axolotls, maar vooral tropische vissen.
In het Hasselts Aquarium hebben ze af en toe wel axolotls, maar ik zou graag mijn aquarium voorbereiden op de komst van de axolotls en daarbij zou het fijn zijn als ik met zekerheid wist dat ik axolotls kan aanschaffen ongeveer toch op het moment dat ik ze nodig heb.

Nu zou ik ook ergens een winkel in België kunnen zoeken waar ze wel zijn, maar ik vind het nu ook niet bepaald verantwoord om ze mee te sleuren op het openbaar vervoer, en de meeste winkels die ik vond zijn niet eens bereikbaar.

Weet iemand misschien raad?

Bedankt!
pshn
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Re: Waar axolotls kopen?

Berichtdoor Werner Wvl » za nov 11, 2017 4:34 pm

Als transport een probleem is zou ik voorstellen om een particulier te vinden die evt kan brengen.
Voor zover ik gelezen heb mag de temp niet boven de 20°C komen dan is een koeler ook een must zeker in de zomermaanden. succes met de zoektocht
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Keer terug naar Opstart van het aquarium