[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4710: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4712: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4713: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4714: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
 Aquariaforum.be • Toon onderwerp - CO2 10kg of 500gr, schroefkoppeling hetzelfde?

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

CO2 10kg of 500gr, schroefkoppeling hetzelfde?

Alles over de pH, KH, GH, Nitriet, Nitraat, Co2, geleidbaarheid, redoxspanning, etc.
Bookmark and Share

CO2 10kg of 500gr, schroefkoppeling hetzelfde?

Berichtdoor KurtH » wo jun 20, 2018 2:25 pm

Dag allemaal,

ik heb vorige week mijn eerste aquarium opgestart. 300L. Om het direct deftig te doen heb ik natuurlijk wat geld uitgegeven aan ook een CO2 installatie. Een 10kg fles paste net in mijn kast. Bij de huur was wel duidelijk dat dit niet altijd op voorraad ligt en het een weekje kan duren tot deze geleverd worden bij hen.
Daarom wou ik een reserve flesje aanschaffen maar het is niet gemakkelijk om de juiste info online te vinden. Daarom leek het mij eenvoudiger hier de vraag te stellen:
De schroefkoppeling op de flessen, zijn die allemaal uniform en kan ik dus zonder zorgen een klein flesje aanschaffen als backup?

Bedankt!
KurtH
Newbie

Aquarium type:
Re: CO2 10kg of 500gr, schroefkoppeling hetzelfde?

Berichtdoor eltwee » wo jun 20, 2018 5:24 pm

De schroefkoppeling is normaal per gas-type gelijk tenzij je zeer merkspecifieke (lees te dure aquarium toepassingen) flessen hebt gekocht dan zijn ze merk-eigen.
Zo'n 10 kg fles heel je gewoon in een dranken hal, dan betaal je ongeveer 80€ borg en per wissel 30-40 €, die flessen liggen altijd met de massa op stock.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type:

Berichtdoor KurtH » wo jun 20, 2018 6:29 pm

Neen, zijn gewoon flessen van de lokale gashandelaar. Deze heeft geen massa op stock. De prijs is daar ook bijna de helft van wat je opgeeft. Ze zaten zonder stock toen ik belde, de week erna hadden ze er twee. Vandaar dat ik een backup wil. Maar je antwoord zit in de buurt van mijn verwachting, dus dan waag ik de gok en koop ik een kleintje als backup.
Bedankt!
KurtH
Newbie

Aquarium type:

Berichtdoor Werner Wvl » wo jun 20, 2018 8:00 pm

Ik heb hier gewoon een co² blustoestel 5 kg en een kleintje 500gr als backup en op deze twee is de draad identiek.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type:

Keer terug naar Waterwaarden