Inloggen/Registreren

Zoeken Help

planten willen niet rood kleuren

Planten die het slecht doen, of helemaal afsterven.
Bookmark and Share

planten willen niet rood kleuren

Berichtdoor trabbart » di nov 14, 2017 10:43 pm

ik heb een 240l bak met co2 , co2 indicator is mooi gifgroen, meer co2 geven lukt niet want de belletjes gaan dan op het oppervlak drijven, (in line jbl atomiser)
planten groeien behoorlijk snel, behalve de Vallisneria spiralis die lijkt moeilijker aan te slaan dit kon komen door vloeibare co2 die ik gebruikte . ik gebruik daarom geen vloeibare co2 meer maar enkel het gas nog. dat gaat goed rond dankzij een wavepomp en de inline atomiser .
ik ververs regelmatig 30 a 40% vh water . das meestal om de 14 dagen.
ik geef vloeibare voeding bij en het ijzer staat hoog, ik mag zelfs niet hoger gaan volgens men druppeltest.
ik heb 2 t8 lampen erboven, net boven de oppervlakte. easy grow en een daglicht aquarium lamp.
echter de LUDWIGIA REPENS 'RUBIN wil niet echt rood worden, deze staat nu tot halfweg de bakhoogte .
hij staat er nu een week of twee, groeit vrij goed maar mooi rood is deze niet, eerder groen met oranje schijn.
nu schijnt dit aan te weinig licht te liggen, ik heb er nu net een 3e t8 bijgeplaatst maar ben bang dat ik nu algen ga opwekken, ik heb nu nog geen algen gehad op een paar stipjes na die opgegeten worden door men chinezen.
is 3 lampen niet wat veel???
iemand tips?
hoeveel licht geef je in een bak van 1m20 als je rode planten wil laten rood worden?

hygrophila corymbosa groeit ook niet erg snel, blijft wel mooi groen , maar geen sprake van een snelle groeier.
bacopa groeit enorm goed, en nog enkele andere probleemloze planten

tis gewoon spijtig dat de rode planten niet doorkleuren zoals ik dacht
trabbart
Newbie

Aquarium type: plantenbak

Keer terug naar Problemen met planten