Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Afrikaans blauwoogje ziek?

Zieke vissen, vraag hier naar raad!
Bookmark and Share

Afrikaans blauwoogje ziek?

Berichtdoor GiantUriza » do apr 27, 2017 6:06 pm

Hoi,

Na mijn aquarium (60X30X40) 4 weken te laten indraaien heb ik vandaag een schooltje (10) blauwoogjes als eerste visjes toegevoegd. Eerst heb ik de visjes laten wennen aan temperatuur en water door het zakje met visjes in het aquarium te plaatsen en beetje bij beetje over een tijdspanne van ongeveer een uur aquariumwater toe te voegen. Daarna de visjes voorzichtig met een netje gevangen en in het aquarium losgelaten. Sinds de eerste seconde al is er 1 visje dat zich van de groep afscheidt en stil hangt net onder het wateroppervlak. De andere 9 visjes blijven mooi in groep en zwemmen door het gehele aquarium.
Even heeft het ene visje zich bij de groep gevoegd maar niet langer dan een kwartiertje. Daarna ging hij terug op "zijn" plekje hangen.
Ik heb hen ook al een klein beetje gevriesdroogde tubifex gevoederd maar het is me niet echt opgevallen dat hij daar al dan niet van at.
Zou het kunnen dat dit visje ziek is of heeft hij gewoon meer last van stress en moet hij zijn nieuwe huisje nog gewoon worden?
En zou ik hem best even apart in een quarantainebakje steken of hem nog even gewoon zijn ding laten doen?
Mijn waterwaarden zijn :
No2 : 0
No3 : 10
Gh : 11
Kh : 6
Ph : 7.2
Als filter heb ik een superfish aquaflow 200 waarvan ik de actieve kool sinds dag 1 vervangen heb door siporax.

Hopelijk is er een ervaren aquariaan die een antwoord op mijn vragen heeft
GiantUriza
Newbie

Aquarium type: Juwel rekord 60

Keer terug naar Visziekten