Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Een gesprek onder de aquarianen

Hier kan je alles kwijt wat je in de andere categorieën niet terugvindt.
Bookmark and Share

Een gesprek onder de aquarianen

Berichtdoor Martijn » di maart 18, 2008 10:24 pm

Hallo,

Vandaag ging ik weer eens langs de aquariumzaak in de stad. (Meeuwsen) Ik sprak met Bert jan over het feit dat er steeds meer kweekvormen op de markt komen. Ik vind het vreselijk dat er steeds meer variëteiten komen. Dat is gewoon het verzieken van onze hobby. En het is helemaal een schande dat mensen lopen te rotzooien met vissen. (voor de gene die niet weten wat ik bedoel: kleur in de vissen spuiten, vissen tatoeeren, de vissen niet raszuiver kweken) Bertjan vertelde mij dat hij geen discussen meer verkoopt omdat er teveel soorten zijn. Vroeger waren er 5 soorten, en nu 20. Er wordt zelfs met het eten geklooit om de vis zo andere kleuren te laten tonen. Meeuwsen verkoopt trouwens zo weinig mogelijk kweekvormen wat ik top vind. De meeste aquariumzaken verkopen wel vreemde kweekvormen vanwege de centen. Jammer dat het altijd om het geld gaat, het zou om de dieren moeten gaan. Daarom ben ik ook heel blij dat Meeuwsen hier vlakbij zit. :)

Neem bijvoorbeeld het schitterende visje, de Ramirezi.

Zo hoort de vis te zijn:

Afbeelding
(eigen foto)

En dit is het resultaat na slecht bezig te zijn geweest:

Afbeelding

Wat is er mis met een mooi schooltje fantoomzalmen? Meeuwsen verkoopt geen zwarte fantoomvissen meer aangezien hier niet genoeg interesse in is. Wat zonde he. Tegenwoordig willen een hoop mensen alleen nog maar ''Discovissen'' met felle kleuren. Een zwarte fantoomzalm is een prachtige vis, maar helaas wordt deze uit de weg gehaald door de discovissen. Dat vind ik erg zonde. Er zijn zoveel mooie soorten. Ik raad (beginners) mensen dan ook aan om geen ''gedrochten'' te kopen. Laat je eerst goed informeren bij aquarialiefhebbers voordat je vissen aangschaft.
Neem ook eens een kijkje op mijn website:

www.vissenforum.nl
Martijn
Regular

Berichtdoor sfj » di maart 18, 2008 10:32 pm

Gelijk heb je...
sfj
Hardened

Berichtdoor Koudwatervissen » di maart 18, 2008 10:36 pm

hier ben ik het helemaal mee eens!
"I'm just arriving in the city and there's music on my mind"
Koudwatervissen
Regular

Aquarium type: Aqua 40

Berichtdoor Jens. » di jun 10, 2008 9:03 pm

Ik ben het helemaal met je eens! Maar ik vraag me af wat dit bij 'Brakwater' staat te doen...
60x30x30 ~ Zuid-Amerika
30x30x40 ~ Azië
40x20x25 ~ Koudwater-Azië
40x20x25 ~ Levendbarenden
Jens.
Regular

Re: Een gesprek onder de aquarianen

Berichtdoor Werner Wvl » wo jun 15, 2011 5:09 pm

Ik heb deze in de babbelbox gezet.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor Johnny » za jun 18, 2011 4:09 am

Ik ben het 100% met je eens de liefhebberij is ver te zoek helaas het draait tegenwoordig allemaal om geld.
Zo komen er ook steeds maar meer nieuwe L nummers bij,dat zijn in mijn ogen ook geen raszuivere meer.
Het verschil van de ramirezi (antennebaars)op beide foto's is wel een serieus verschil,als je daar te lang naar kijkt word je pissed-off.
Daar zouden ze beter strenge straffen op zetten maar wie zijn wij om zoiets aan de grote klok te willen hangen.
Alles draait enkel en alleen maar om geld en geld is macht en macht is de maffia aan de top want ik noem zoiets gerust maffiapraktijken.
Het leven onder water is 1000 maal mooier dan boven water.
Johnny
Newbie

Aquarium type: 1 x 1m panorama/ 2 x 60cm/ 1 x 50cm / 1x40cm.4J8EX

Berichtdoor steven_1983 » za jun 18, 2011 10:27 am

verschrikkelijk waar ze soms naar toe gaan! en veel mensen kennen dan de vis niet en kopen deze nog zodat er terug vraag naar is! als ze zoeen ram mooi vinden dan kopen ze beter een sluierstaart en laten deze doomse praktijken stoppen!
vb is ook zo die ballonmolly's. die visjes zwemmen lik dat ze al lijden van misvorming!

grtz
~~ There's No Backdoor To Heaven, Just A Frontdoor To Hell ~~
..........................DIO 10/7/'42 - 16/5/'10.................................
steven_1983
Hardened

Aquarium type: selfmade garnalenappartement

Keer terug naar Babbelbox