[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4710: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4712: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4713: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4714: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
 Aquariaforum.be • Toon onderwerp - UV Sterilizer in aquarium?

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

UV Sterilizer in aquarium?

Enquêtes worden hier weergegeven.
Bookmark and Share

UV Sterilizer in aquarium?

Berichtdoor BartN. » do apr 05, 2018 11:33 am

Beste liefhebbers,
Ik heb als beginnend aquariaan sedert januari 2018 een Juwel Lido 120 LED.
Mijn aquariumfilter heeft een maand ingedraaid zonder vis en vanaf februari kocht ik telkens om de 2 weken een kleine hoeveelheid vissen aan in een betrouwbare, gereputeerde shop. Mijn waterwaarden werden gemeten door de verkoper van mijn dichtsbijzijnde aquariumshop.
Mijn vissenbestand bestaat nu uit 6Mollys,2Plattys,2Killies en 8 baby's van de Molly Gold die intussen 6 weken oud zijn.
Het aquarium omvat een voedingsbodem van 3cm uit substraat( bedoeld voor natuurlijke planten in de toekomst), een grindlaag van 4cm erbovenop en decoratie elementen in kunststof met schuilmogelijkheden voor de vissen.
Het aquarium staat niet in de nabijheid van directe zonlicht, de Led verlichting is afgesteld op max 8h, de vissen krijgen geen overbodige voermaaltijden en toch telkens opnieuw nà een weekelijkse waterverversing van 30% vormt er zich een groene waas (troebel water) in mijn aquarium.
Ik plaatste intussen een luchtpompje om meer zuurstof in het aquarium en voegde reeds de optionele filters Phorax en Carbax toe in mijn huidige Bioflow filter.
Ik geraak echter niet van het probleem verlost tot ik begin deze week besloot om mij een UV sterilizer online aan te schaffen.
Ik ben absoluut geen voorstander van de chemische produkten om aan het water toe te voegen om dit probleem op te lossen! Het produkt dewelke ik in mijn bezit heb is de "AA Aquarium Green Killing Machine 9W".
Dit is een UV sterilizer dat door 80% van de Amerikanen( volgens Youtube) wordt gebruikt om groen en troebel water na x dagen weer kristalhelder te maken door het doden van algen ea bacterien door de ingebouwde, beschermde UV lamp.
Aangezien de adaptor Amerikaans is(110V input en 12V output) waren er eerst wat aanpassingen nodig om deze op ons 220V netwerk te doen passen.
Voordeel van dit apparaat is dat hij klein en compact is, gemakkeijk te installeren is in het aquarium en ook onschadelijk blijkt te zijn voor het vissenbestand. Dus geen extra leidingen en filters nodig buiten het aquarium.
Ik testte de UV sterilizer in een emmer water en hij werkt!

Mijn vraag is hier nu om to the point te komen of ik deze UV sterilizer mag gebruiken in combinatie met mijn huidige Bioflow aquariumfilter of dien ik deze uit te schakelen gedurende het gebruik van de UV sterilizer in het aquarium?
De verkoper van mijn aquariumshop durft zich hier niet over uit te spreken en in de bijgeleverde handleiding van het apparaat staat hierover helaas niks vermeld.
Dus wie een soortgelijke UV sterilizer heeft in zijn aquarium of ervaring hier mee heeft, laat het gerust weten!
BartN.
Newbie

Aquarium type:
Keer terug naar Vraag van de week