Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Ik zoek nieuwe externe filter

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

Ik zoek nieuwe externe filter

Berichtdoor Wstephane » ma jun 02, 2014 10:54 am

Hey,

Iemand een idee welke goede/betaalbare externe filter aan te raden is voor een zoetwateraquarium van +-180 L?
Wstephane
Newbie

Aquarium type: Juwel rio 180

Re: Ik zoek nieuwe externe filter

Berichtdoor Werner Wvl » di jun 03, 2014 8:51 pm

Niet in de buurt, maar ik heb nog ergens een tetra buitenfilter werkloos staan. Zal eens moeten kijken welk model maar voor +/- 180 liter voldoet deze wel.
Verzenden zou evt kunnen maar weet niet tegen welke onkosten. indien interesse hoor ik het wel.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor thiby » di jun 03, 2014 11:17 pm

eheim experience 250, super tevreden van
mooie prijs, enorm goede kwaliteit en 100% geluidsloos
thiby
Regular

Aquarium type: amazone/garnalen

Berichtdoor Wikkes » wo jun 04, 2014 9:45 am

Dit zal zowat je keuze worden in de deftigere merken, allemaal kunnen ze makkelijk 180L aquarium aan volgens de specificaties.

Ikzelf heb ervaring met fluval/jbl/eheim en superfish
Fluval werkt super hier,ik heb wel de 405. makkelijk in onderhoud.automatisch aanzuigen is wel geen topper.

Jbl net hetzelfde, ik heb de e1501, super pomp, alleen krijg je de bovenste dichting soms slecht op zen plaats,automatisch aanzuigen gaan easy.

Eheim heb ik gekregen, de 250, stond op men vorige 180L aquarium, was hier te plat voor, en de stroming was niet wat het moest zijn. je moet deze kopen met extra kranen enzo, anders is het geen makkelijke pomp, terwijl de andere pompen dat wel hebben voor een lagere prijs. Vind eheim te duur, ook al is het kwaliteit, maar er zijn prijs/kwaliteit beter opties. vind deze wat oubollig, en niet meer van deze tijd.

Superfish had ik de aqua pro 400. Werkte lekker voor zen prijs, wel moet je voorzichtig zijn met het openen van de pomp, want de onderdelen zijn niet zo robuust. Wel is het voor zen prijs een heel complete pomp.Het automatisch aanzuigen ging wel stroef na een tijdje.

Mijn voorkeur gaan uit naar de Fluval of de Jbl.

fluval 206 +-100€ 780L/u
jbl e701 +-90€ 700L/u
Eheim exp 250 +-140€ 700L/u
sera bioactive +-90€ 780L/u
Superfish Aqua Pro 200 +-75€ 900L/u
Tetra ex700 +-85€ 700L/u
Eheim classic 350 plus +-90€ 620L/u
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Shadosy » wo jun 04, 2014 9:58 am

Heb de Fluval 206 en 306.
Werkt zeer uitstekend, maakt totaal geen geluid. (Staat op slaapkamer en hoor er niks van.)
Heel makkelijk systeem voor als je de filter eens wil proper maken etc.

De eheim heb ik hier ook staan, de Eheim classic denk ik (Heb ik eens meegekregen 2dehands bij aankoop aquarium).
Deze rommelt wel een beetje, vind de kraantjes systeem ook minder. Maar dit is omdat het een ouder model is.
De Eheims professionel ben ik wel content van.
Nadeel is deze zijn wat duurder, maar heb je wel kwaliteit.
Maar ik vind die fluvals ook goede kwaliteit voor het geen wat ze kosten.

Dieje fluval 206 heb ik voor 65 euro vast gekregen zer, splinter nieuw :lol:

Indien u interesse heeft is dit een goede site voor die fluval's te kopen.
http://www.zooplus.nl/esearch.htm#q=fluval%20206

Enig nadeel is, ik vond de aparte filterwatten niet meteen in aquariumzaken.
Voordeel is, kan het natuurlijk wel bestellen bij mij in de winkel :lol:
Laatst bijgewerkt door Shadosy op wo jun 04, 2014 12:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Shadosy
Hardened

Aquarium type: Te veel!

Berichtdoor Wikkes » wo jun 04, 2014 10:58 am

Shadosy schreef:Enig nadeel is, ik vond de aparte filtersponzen niet meteen in aquariumzaken.

Nen echte aquariaan maakt zen sponzen zelf,trouwens, je moet je sponzen niet vervangen, is pure commercie.
Wil je dat toch, koop dan een mat van 50x50cm 5dik voor 10€, dan maak je 25 filtersponsen, das 40cent per spons, tel maar eens uit wat de fabricanten verdienen aan 2sponskes van 6.5€.Dat is 800% winst.

Als je je sponsen onderhoud gaan ze jaren mee. ik heb nog nooit iets vervangen,enkel de witte filterwatten voor het zweefvuil, maar die kosten 4€ voor 500gr :)

Je bacterien huizen in je poreus materiaal voor het grootste deel, elke maand je spons uitspoelen in je afgelaten aquawater, en je spons is gloednieuw.
Wikkes
Hardened

Berichtdoor Jerome » wo jun 04, 2014 11:26 am

En zelfs ik kan dat ! Dus moeilijk is het niet ;)
Jerome
Regular

Aquarium type: 120 x 60 x 40

Berichtdoor Shadosy » wo jun 04, 2014 12:03 pm

Wikkes schreef:
Shadosy schreef:Enig nadeel is, ik vond de aparte filtersponzen niet meteen in aquariumzaken.

Nen echte aquariaan maakt zen sponzen zelf,trouwens, je moet je sponzen niet vervangen, is pure commercie.
Wil je dat toch, koop dan een mat van 50x50cm 5dik voor 10€, dan maak je 25 filtersponsen, das 40cent per spons, tel maar eens uit wat de fabricanten verdienen aan 2sponskes van 6.5€.Dat is 800% winst.

Als je je sponsen onderhoud gaan ze jaren mee. ik heb nog nooit iets vervangen,enkel de witte filterwatten voor het zweefvuil, maar die kosten 4€ voor 500gr :)

Je bacterien huizen in je poreus materiaal voor het grootste deel, elke maand je spons uitspoelen in je afgelaten aquawater, en je spons is gloednieuw.

Correctie, sponzen maak ik ook zelf ja, enige wat ik specifiek juist wil zijn de witten watten die je wekelijks vervangt.
Heb het verkeert gezegd :)

Sponzen maak ik uiteraard ook van die matten, zelden dat ik die vervang. (Alé tot nu toe nog geen één vervangen zelfs, zolang ik al bezig ben) :)
Zo'n mat is veel voordeliger!

(Heb vorige post geëdit :roll: )
Shadosy
Hardened

Berichtdoor Wikkes » do jun 05, 2014 11:09 am

(y) Die watten vervang ik niet wekelijks hoor, dan heb je serieus teveel zweefvuil in je bak :p ofwel ben je vuile watten voor :p
Wikkes
Hardened

Berichtdoor Shadosy » do jun 05, 2014 11:32 am

Wikkes schreef:(y) Die watten vervang ik niet wekelijks hoor, dan heb je serieus teveel zweefvuil in je bak :p ofwel ben je vuile watten voor :p

ja ma ssst, normaal gezien wekelijks. Maar ik ga niet wekelijks dieje filter opendoen :P bij mij is dat eerder maandelijks :P ben dat gewoon om te zegge omdat wekelijks te doen (verkopen in winkel he :-o)
Shadosy
Hardened

Berichtdoor Wowobeer » do jun 05, 2014 3:03 pm

Shadosy schreef:
Wikkes schreef:(y) Die watten vervang ik niet wekelijks hoor, dan heb je serieus teveel zweefvuil in je bak :p ofwel ben je vuile watten voor :p

ja ma ssst, normaal gezien wekelijks. Maar ik ga niet wekelijks dieje filter opendoen :P bij mij is dat eerder maandelijks :P ben dat gewoon om te zegge omdat wekelijks te doen (verkopen in winkel he :-o)

Hahahaa, nen echte verkoper, ik hoor het al :lol:
Wowobeer
Hardened

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Keer terug naar Filtering