[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4710: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4712: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4713: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4714: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
 Aquariaforum.be • Toon onderwerp - Betta verkleurd??

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Betta verkleurd??

Wil je meer te weten komen over deze vissoort, neem dan hier een kijkje.
(Betta, Trichogaster, Colisa, Helostoma, Trichopsis, Macropodus, Ctenopoma, ...)

Bookmark and Share

Betta verkleurd??

Berichtdoor Marico » za okt 13, 2012 5:33 pm

hey,
Ik stel deze vraag voor iemand anders die geen lid is van dit forum. Maar wil haar wel helpen.

Ze heeft vorige week 3 betta vrouwtjes gekocht: 2 blauwe en 1 rode.
Nu zijn de 2 blauwe aan het verkleuren naar groen met rood. Is dit wel normaal ?

grootte aquarium : momenteel 36l
Ze zitten samen met 3 guppen.
waterwaarden is nog niet gekend.
Watertemperatuur 24 graden.

Graag een antwoord.

Zelf had ik gezegd dat het door stress zou kunnen komen, is dit ook zo?
Gezelschapsaquarium: +- 60 liter
Bestand: 6 Tanichthys albonubes (Chinese Danio), 3 Poecilia reticulata (guppen), 4 Xiphophorus maculatus (Platy), 1 Ampullariidae (appelslak)
Marico
Newbie

Aquarium type:

Re: Betta verkleurd??

Berichtdoor Alvatro » za okt 13, 2012 10:54 pm

Hallo,

Van betta rouwtjes is bekend dat ze wat verkleuren en strepen vertonen
als ze paringsbereid zijn.Hebben zij ook strepen?

Het kan ook stress zijn....spijtig genoeg weet ik daar maar weinig van.
Nog niets van gehoord dat ze op deze manier verkleuren.
Ik heb een betta vrouwtje die constant werd opgejaagd door het mannetje.

Nu ze apart zit van het mannetje is ze wel lichter en kleurijker.
Van stress worden ze allesins donkerder van kleur.
En als ze zich goed voelen lichter en kleurijker.

Maar of dat bij jou normaal is weet ik echt niet. :oops:

Groetjes, :D

Alvatro
Lid aquaranen Gent
Alvatro
Regular

Aquarium type:

Berichtdoor Marico » za okt 13, 2012 10:59 pm

Ik ga het haar even vragen of het met strepen is ;)
Bestand: 6 Tanichthys albonubes (Chinese Danio), 3 Poecilia reticulata (guppen), 4 Xiphophorus maculatus (Platy), 1 Ampullariidae (appelslak)
Marico
Newbie

Aquarium type:

Berichtdoor joanna » za okt 13, 2012 11:10 pm

Horizontale strepen betekent stress, verticale is paringsbereid of als ze willen intimideren.

Het is wel een érg klein bakje voor een betta, laat staan 3 betta's en guppies samen, dus stress zou me niet verbazen. Daarnaast zijn betta's vaak agressief tegen guppen omdat ze ook felle kleuren en een waaierstaart hebben. Het water zou ook wat warmer mogen, mijn betta's zijn het contentst rond de 27°C.
joanna
Hardened

Aquarium type:

Berichtdoor Marico » zo okt 14, 2012 8:55 pm

het zijn idd horizontale strepen vertelde ze me.
Maar dit topic mag op slot.
Marico
Newbie

Aquarium type:

Keer terug naar Labyrintvissen