Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Groot genoeg voor guppies?

Dit is de plaats wanneer je een vraag hebt over deze groep. (Poecilia, Characodon, Xiphophorus, Alfaro, Brachyrhaphis, ...)
Bookmark and Share

Groot genoeg voor guppies?

Berichtdoor JustMe_ » vr mei 03, 2013 7:19 pm

Ik was deze woensdag in de Blokker van Tilburg en zag daar een mooi klein aquariumpje staan in de solden, 27,95 nu.
Ik heb pas mijn bureau opnieuw ingericht en vind een aquariumpje wel mooi, dus zat ik erom te denken dat te kopen
Nu is het altijd mijn 'kinderdroom' geweest om guppies te houden, maar dat is er nooit van gekomen
Dus wil ik misschien in dat bakje enkele guppen houden
Ik heb wel een 100l bak, maar daar guppen in zetten vind ik nogal, tja, beetje 'goedkoop' overkomen, en kan ook niet ivm met mijn betta en goeramis

Nu is mijn vraag: Is dit groot genoeg voor zo'n 3-4 guppen? Het is 40*46.5*20 (wel 6 kantig), dus 36l als het rechthoekig moest zijn, een beetje eraf, dus ik schat het op 30l aangezien de schuine wandjes niet heel lang en niet heel schuin zijn

Als dat niet kan, welk ander soort (makkelijke) visjes kan ik erin zetten?

Dit is het bakje (aanbieding is van een héle tijd geleden blijkbaar):

Afbeelding
80cm bak: 6 betta dames - 6 kardinaal tetra's - 6 otocinclus affinis - 1 appelslak
Dennerle Nano Cube 20l: Japonica garnalen
En nog een leuke bende jonge betta mannen en vrouwen!
JustMe_
Regular

Aquarium type: Aziatisch biotoop 100l, Nano Cube 20l, 37l bakje

Re: Groot genoeg voor guppies?

Berichtdoor christel 1975 » vr mei 03, 2013 7:56 pm

leuk bakje maar denk voor de gewone gup beetje groot gaat worden maar de tijger endler is kleiner en heeft dezelfde verlangens dan de gewone gup...makkelijk dus. :wink:
onze FB pagina https://www.facebook.com/groups/132654520137959/
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Aquarium type: gezelschaps aquarium

Berichtdoor Joerry » vr mei 03, 2013 10:36 pm

Jep is te doen voor endlers, je kan mss alleen mannetjes nemen? Omdat deze kleiner blijven dan de vrouwtjes, mooier zijn en je bak puilt niet uit binnen een half jaar.
Dan nog een lading vuurtjes derbij :D
Joerry
Regular

Aquarium type: Vision 260, Betta drupsysteem

Berichtdoor JustMe_ » za mei 04, 2013 11:25 am

Ja, ik wou sowieso alleen mannetjes nemen, voor de kleur en om een overvloed aan guppen tegen te gaan.
Een kennis van me heeft ooit '2 mannetjes' gehad, of dat hadden ze wijsgemaakt in de dierenwinkel, je zag duidelijk dat de ene geen mannetje was, en na enkele maanden hadden ze een overvloed! Uiteindelijk hebben ze toch het vrouwtje weggedaan en een echt mannetje bijgekocht :)

En ik zat er ook al aan te denken om wat garnaaltjes bij te doen, mijn eigenlijke plan was om een garnalenbakje te beginnen, maar ben toch van dat idee afgestapt
Uiteindelijk had ik toch 3 waaierhandgarnalen gekocht, maar ik had een grote fout begaan: Ik kocht ze in de dierenwinkel :|
De vrouw die ze uit de bak schepte realiseerde blijkbaar niet dat je geen ornamenten op ze mag laten vallen...
Ze wilden niet van de plastic steen komen, dus ze haalde die eruit, pakte er de 2 die erop zaten vanaf, en dropte zonder te kijken de steen weer in de bak, bovenop een 3 tal garnalen, toen ik ze thuis bij in de bak zette ging het goed voor de eerste dag, maar na drie dagen zijn ze elks op hun beurt gestorven, wel jammer, ik had er 18€ aan gegeven voor de 3
Toen ben ik definitief van het hele garnalen idee afgestapt, maar ik vind het nog wel altijd zeer leuke beestjes, dus ga ik er zo toch wel een paar bijzetten

Maar ik weet niet zeker of ik het bakje ga (eerder kan) kopen, aangezien mijn huisgenoten een bak al meer dan genoeg vinden in huis... En er stonden er ook nog maar 2 in de winkel, maar ergens in een hoekje gepropt, en niet iedereen koopt zoiets in de Blokker denk ik, dus hopelijk hebben ze het nog, moest ik een 'akkoord kunnen sluiten' :)
80cm bak: 6 betta dames - 6 kardinaal tetra's - 6 otocinclus affinis - 1 appelslak
JustMe_
Regular

Berichtdoor christel 1975 » za mei 04, 2013 12:31 pm

pfff er zijn nogal verkopers hoor :cry: nochtans de waaierhandjes zijn wel leuke garnaaltjes denk ik. die tijger endrels die ik eerder vernoemde daar zijn de mannetjes ongeveer 2 cm van ik heb die in men aquarium en hebben een leuk karaktertje, actief en kunnen makkelijk bij garnalen. ik kan je eventueel wel het mailardesje geven van de kweekster waar ik de mijne haal. dit is wel in deurne (antwerpen)
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Berichtdoor Joerry » za mei 04, 2013 1:22 pm

En als je meer aan de kanten van Diest iets zoekt kan ik je ook een adresje geven, wel spijtig heb mijn allemaal weg gegeven anders had je er wat gratis gekregen.
Als garnaal kan je mss vuurtjes nemen , ze zijn niet kapot te krijgen. Toen ik hier men bak heb heringericht zaten er blijkbaar nog 2 in en ze hebben het overleefd. Dat 5 uur zonder water en toen ze water kregen was het 50 graden :S die zwemde nog vrolijk rond ook oO.
Joerry
Regular

Aquarium type: Vision 260, Betta drupsysteem

Berichtdoor rams1 » za mei 04, 2013 8:13 pm

Endlers zou wel kunnen, maar vind het voor vissen sowieso wel wat aan de kleine kant. Waaierhandgarnalen hebben een flinke stroming nodig, o.a. om zich te kunnen voeden. Vuurgarnalen zijn wel makkelijk te houden en kunnen zeker in dat aquarium!
rams1
Newbie

Aquarium type: rio240

Berichtdoor JustMe_ » za mei 04, 2013 10:22 pm

Ik heb een deal kunnen maken: Zolang het bakje niet in de woonkamer komt, mag het er komen :)
Ga het morgen kopen, hopen maar dat het er nog is! Is een mooi bakje vind ik, en zeker voor nog geen 30€

Ik heb een beetje rondgezocht naar nano verwarmingkes, en kwam uit op de Superfish nano heater, tussen de 15 en 20€ nieuwprijs, maar heb op 2dehands.be een gevonden voor 5€, nog nieuw in verpakking, wel in Vlaams Brabant, maar met verzending is het dan nog maar 9€
Weet iemand misschien hoeveel watt deze is? Is tot 50l
JustMe_
Regular

Berichtdoor christel 1975 » za mei 04, 2013 10:27 pm

morgen is het zondag het zou me verwonderen dat de blokker dan open is :P het staat meestal wel op de verwarmer zelf hoeveel watt het is. :wink:
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Berichtdoor JustMe_ » zo mei 05, 2013 10:52 am

christel 1975 schreef:morgen is het zondag het zou me verwonderen dat de blokker dan open is :P het staat meestal wel op de verwarmer zelf hoeveel watt het is. :wink:

Ja, die is morgen wel open, ik heb het opgezocht op de site, Blokker Heuvelstraat Tilburg: zondag - 12u tot 17u, en het is vandaag trouwens koopzondag van bevrijdingsdag in Tilburg, alle winkels zijn open van 12 tot 5 hing over uit

Ik heb voor die verwarming al rondgeneust op internet, maar ik zie nergens staan hoeveel watt het is, ook op het doosje niet, dus heb ik een mail gestuurd naar de verkoper daarvan zodat ie kan zien wat erop staat
JustMe_
Regular

Berichtdoor JustMe_ » zo mei 05, 2013 10:47 pm

Ze hadden het nog! Heb het vanmiddag gevult, en is helemaal waterdicht (gelukkig maar, kan altijd iets mis zijn eh!)
De filter werkt ook goed, en de verlichting ook, maar de lamp geeft wel wat weinig licht, maar dat komt misschien doordat ie recht voor de keukenraam stond en er sowieso al veel zonlicht in schijnt
Heb 'm terug leeggemaakt en naar boven verplaatst waar ie moet komen te staan
Hier zijn in ieder geval wat fotootjes :D

Zonder deksel:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Met deksel en licht aan:
Verkleinde Afbeelding

De filter, nog veel luchtbelletjes maar hij stond nog maar net te draaien (foto staat gedraaid, het hangt dus gewoon recht hè):
Verkleinde Afbeelding
JustMe_
Regular

Keer terug naar Levendbarende tandkarpers